Avatar billede morten_21 Nybegynder
10. januar 2003 - 17:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mystisk XP efter ADSL-opkobling

Okay, jeg melder ud fra starten: Jeg er ret newbie indenfor ADSL/sikkerhed og den slags.
Men jeg har et problem med min nye TDC ADSL linje. Eller det er rettere WinXP der driller. Af og til ligger der en IExplore.exe i joblisten og bruger mange CPU-ressourcer, men jeg har ikke et IE vindue åbent??! Jeg kan uden problemer lukke det, men det er jo irriterende. Desuden kan explore.exe nogle gange bruge 100% CPU ressourcer, hvilket den absolut ikke gjorde før. Og det eneste der hjælper på det er at logge af, eller genstarte.

Jeg har installeret ZoneAlarm, og det viser en pokkers masse mislykkede forsøg på logon fra andre IP'er. Det er selvfølgelig godt ZA kan blokere, men er det normalt med 50-70 "angreb" i timen?

På forhånd tak!
Avatar billede kenn-s Nybegynder
10. januar 2003 - 17:02 #1
-
Avatar billede articfruit Nybegynder
10. januar 2003 - 17:03 #2
det er måske lidt i overkanten med 50-70 i timen men 10-15 er bestemt ikke unormalt!
Avatar billede fissan-paulsen2 Nybegynder
10. januar 2003 - 17:12 #3
De der 50-70 angribber er nok nogle som ved at du har noget på din computer som du ikke må have. måske har de fundet dig på kazza, imesh, edonkey, osv....
eller på andre moder..

Det bedst du kan gøre er at formatere. jeg har selv haft det problem. efter jeg formatérede var der ingen som vil ind på min computer.

og det er jo ikke så sjovt at få besøg af nogle i sort jakkesæt, som tar din computer

Hilsen

FP2
Avatar billede fissan-paulsen2 Nybegynder
10. januar 2003 - 17:13 #4
det var et svar
Avatar billede morten_21 Nybegynder
10. januar 2003 - 17:15 #5
Hmm jeg har tjekket med Ad-Aware, og jeg har ingen fildelings-programmer installeret.
Avatar billede fissan-paulsen2 Nybegynder
10. januar 2003 - 17:21 #6
format C: og det er bedst ved du gør det så hurtigt som muligt. for din egen skyl
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2003 - 17:24 #7
morten_21> adaware finder IKKE fildelingsprogrammer - du må da vide om du har installeret sådan et program???
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
10. januar 2003 - 17:51 #8
john, han skriver jo -> "og jeg har ingen fildelings-programmer installeret."...
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2003 - 19:47 #9
carsten_lusk> nej han skriver at han har tjekket med adaware om han har fildelingsprogrammer installeret - det læser jeg som om han ikke aner hvad han har på maskinen.
Avatar billede morten_21 Nybegynder
10. januar 2003 - 19:53 #10
Ja, den kommentar kunne misforstås.. Jeg har ikke installeret Kazaa, eD eller noget. Og derudover har jeg tjekket med AdAware at der ikke er noget lusk i baggrunden. Så er det på plads:)

Jeg oplevede en spontan genstart for en time siden, men siden har der ikke været noget. Jeg har forresten 2 browsere installeret, Mozilla og IE. Gør det noget?

FP2>> Format C: køber jeg ikke. Jeg lavede et online virus check på houseofcall.antivirus.com, uden at finde noget. Hvis det ikke er virus eller et eller andet crap-ware der laver ged, er der vel ingen grund til at formattere..
Avatar billede morten_21 Nybegynder
13. januar 2003 - 19:30 #11
Ok, så er det vist på plads.
Det var IE Security Pro, der fuckede op.

Men tak for indsatsen :)

/Morten