Avatar billede smoothj Nybegynder
10. januar 2003 - 15:44 Der er 10 kommentarer

Udelad fejlværdier ...

Kære Alle

Normalt når jeg skal lave et ark, hvor der kan osptå fejlværdier, benytter jeg flg. lus:

HVIS(ER.FEJL(UDTRYK);"n/a";UDTRYK)

- som jeg egentlig er ganske tilfreds med.

Nu er jeg imidlertid i en situation, hvor jeg har brug for at "fejltjekke" en del celler, der ikke kan kopieres, og jeg har ikke specielt lyst til at sidde lave alle cellerne om i hånden.

Er der derfor en mulighed for at formatere alle cellerne til at udelade fejlværdier (eller skrive 0 eller lign.) på én gang (i stil med udelad 0-værdier) ?

Tak

:o]
Avatar billede janvogt Praktikant
10. januar 2003 - 16:30 #1
Måske kan du gøre følgende:

Marker hele dit området med formlerne.
Tryk F5 - speciel og marker FORMLER -> FEJL
Tryk OK
Herved skulle alle dine fejl-formler være markeret.
Skriv du "0" og tryk CTRL + ENTER.
Nu skulle alle dine fejl-formler være udskiftet med "0".
Avatar billede bak Seniormester
10. januar 2003 - 16:36 #2
Ikke umiddelbart (for mig), men hvis du laver et format sådan
standard;standard;standard;  (husk det sidste semicolon)
vil positive, negative og nulværdier blive vist, men tekstværdier viser ikke og "n/a" er jo en tekst du sætte ind.
Avatar billede bak Seniormester
10. januar 2003 - 17:17 #3
Smart Jan. Jeg nåede ikke lige at få opdateret inden jeg skrev...
Man kan vel også bare lave en søge og erstat (i formler) på "n/a" ->0
Avatar billede bak Seniormester
10. januar 2003 - 17:18 #4
eller "n/a" -> ""
Avatar billede janvogt Praktikant
13. januar 2003 - 08:50 #5
Ja, det må også være en mulighed ...
Avatar billede smoothj Nybegynder
14. januar 2003 - 11:45 #6
Undskyld jeg ikke er vendt tilbage før men jeg har ikke fået nogle mails om svar fra jer.

Jans forslag kender jeg, men det kan jo ikke være en dynamisk ting ligesom min egen model.

Mht Baks forslag er det korrekt at jeg selv skriver "n/a" men jeg ville jo gerne have f.eks. #DIVISION/0! til at forsvinde af sig selv hver gang det opstår. Idéen var jo netop at slippe for at skrive den der lange HVIS sætning i alle cellerne.

Måske det slet ikke kan lade sig gøre ?

:o]
Avatar billede janvogt Praktikant
14. januar 2003 - 16:20 #7
Ok, hvad så med at tage min løsning eller baks, lægge den ind i en makro og så køre makroen automatisk hver gang involverede celler opdateres via Change_Event hændelsen?
Avatar billede janvogt Praktikant
14. januar 2003 - 16:21 #8
Hvis du har mange data vil det muligvis være en tung løsning, men det er da et forsøg værd.
Avatar billede smoothj Nybegynder
24. januar 2003 - 11:54 #9
Makroidéen kan desværre ikke benyttes, da det er et ark brugerne skal sidde og taste i, og det vil ikke fungere så godt hvis der hele tiden skal køre en makro i baggrunden.

Jeg lukker her.

Tak for indsatsen.

:o]
Avatar billede excel Nybegynder
29. januar 2003 - 08:37 #10
Prøv at skrive i alle dine formler =HVIS , logisk test , sand , falsk , 0 , og lade være med at vise nul i diagrammet, og har du opsat arket så det er til at kopiere er det hurtigt rettet!