Avatar billede rasmuslund Nybegynder
10. januar 2003 - 14:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændres MIME typen når man sender en SOAP besked??

Hej

Jeg har behov for at ændre på MIME typen i HTTP headeren for en SOAP besked som er opbygget vha. MSSOAP objekterne i MS SOAP Toolkit 3.0.

Jeg skal overfører nogle billeder som ligger encoded i xmlfiler, som attachments til min soap besked. Og jeg har bru for at det bliver sendt som multipart/related og ikke applicaiton/DIME som er standarden.

Er der nogen der ved noget om det og kan hjælpe - er villige til at give 3 x max point for et brugbart svar.

Rasmus c
Avatar billede burningice Nybegynder
10. januar 2003 - 15:01 #1
Avatar billede rasmuslund Nybegynder
10. januar 2003 - 15:05 #2
Nej desværre det har jeg prøvet !!

Mit eget bud er at der er en eller ande property som man kan sætte i et eller andet objekt i Toolkit 3.0 - men kan bare ikke lige finde det !!

Rasmus c",)
Avatar billede rasmuslund Nybegynder
15. januar 2003 - 08:07 #3
Når men jeg har langt om længe selv fundet ud af det.

Lukker spørgsmålet.

Rasmus c",)
Avatar billede burningice Nybegynder
15. januar 2003 - 10:46 #4
hvordan fik du det løst?
Avatar billede rasmuslund Nybegynder
15. januar 2003 - 11:13 #5
Den soap server  som jeg skulle sende til understøttede alligevel DIME beskeder - det løst langt de fleste problemer.

Mine undersøgelser viste at MS SOAP Toolkit 3.0 (MSSTK 3.0) ikke understøtter soap attachments i MIME format (som kan være multipart/related), men at man skulle kunne bruge det toolkit der hedder pocketsoap (www.pocketsoap.com) istedet. Dens dokumentation beskriver at den understøtter både DIME og MIME attachments - men det lykkedes mig ikke at får sat det ordentligt op - jeg syntes det var et utroligt svært interface at arbejde med. PocketSoap mangler nemlig mange basale funktioner i opsætningen af sin SOAP besked - f.eks. at tilføje attributter til et element - eller også kunne jeg ikke regne det ud :-). Det lykkedes mig derfor ikke at få PocketSoap til at virke.

Jeg søgte så tilbage til MSSTK 2.0, da jeg havde læst i en artikel på MSDN at MSSTK 3.0 kun understøttet DIME attachments (http://msdn.microsoft.com/webservices/building/architecture/default.aspx?pull=/library/en-us/dnservice/html/service01152002.asp), men MSSTK 2.0 understøtter ikke attachments, ihvertifald ikke hvad jeg kunne se. Så gik jeg ligesom på grund her, men da den soap server jeg skulle sende til understøttede DIME løste det mit problem.

Så derfor lukkede jeg spørgsmålet - men hvis der er nogen som kan beskrive hvordan man via f.eks. pocketSoap eller MSSTK 2.0 eller 3.0 kan sende en MIME attachment - så vil jeg gerne åbne spmg. igen.

Rasmus c",)