Avatar billede tipsen Nybegynder
10. januar 2003 - 13:00 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Køb af støjsvag harddisk

Hej eksperter

Jeg kigger pt. efter en ny harddisk og har følgende kriterier i prioriteret rækkefølge:

1: Den skal være støjsvag
2: Den skal have en kapacitet på 60-100Gb
3: Den skal være hurtig
4: Den skal være billig
5: Den skal have et ATA100/ATA133 interface

Hvilke modeller/mærker bør jeg overveje?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. januar 2003 - 13:03 #1
Saagate Barracuda V må være oplagt. Den er så støjsvag at jeg ikke troede min egen var startet op. Duer dog absolut ikke i RAID.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. januar 2003 - 13:05 #2
Er det bare rygter, når det siges at Seagates harddiske kun er støjsvage den første tid - og derefter begynder at "rasle"?
Avatar billede monstersurf Praktikant
10. januar 2003 - 13:10 #3
Avatar billede monstersurf Praktikant
10. januar 2003 - 13:11 #4
eller den med kun 2 mb cache,
Avatar billede dmcn Praktikant
10. januar 2003 - 13:25 #5
pelkjaer : Min Seagate Barra er 1 år gammel nu, og jeg kan stadig ikke høre den. :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. januar 2003 - 13:27 #6
norm>>Okay - det vil jeg tage til efterretning, jeg regnede ellers med at det skulle blive en 80 GB WD.
Avatar billede kallan Nybegynder
10. januar 2003 - 14:59 #7
Jeg har selv en WD800JB og den kører som en drøm! Den er p.t. markedets hurtigste harddisk op til 20% hurtigere i visse tests( www.storagereview.com ).

Dette er dog ikke gratis; den er lidt dyrere sammenlignet med andre harddiske, den larmer lidt mere og bliver lidt varmere.

Om dette er til at leve med for dig skal jeg ikke kunne sige men performance mæssigt er den uovertruffen.

Jeg synes personligt ikke der noget alternativ til WD'en på markedet.

Den smule ekstra larm og varme er HELT KLART noget man kan leve med!...

Dog synes jeg dog at du skal holde dig fra udgaven med 2mb cache da den ikke har nogen fordele i forhold til andre harddiske på markedet og så er den tilmed langsommere...

venlig hilsen
Kallan
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. januar 2003 - 21:27 #8
hottadpole: Seagate var også den jeg selv havde kig på - har selv barracuda iv i forvejen - skulle bare lige høre, hvad alternativer var.

monstersurf+kallan: Hvis en Western Digital støjer mere og varmer mere (mere varme => mere køling => mere støj) er den absolut ikke at foretrække for mig. Jeg er godt tilfreds med mit systems performance og lægger pt. mere vægt på at få en computer der *slet* ikke støjer.

Tak for jeres svar!