Avatar billede meedom2 Nybegynder
10. januar 2003 - 10:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder CAPO

Hej Eksperter

Hvad betyder ordet capo, mener det kommer fra Tyske KZ lejre ????
Avatar billede sthen Nybegynder
10. januar 2003 - 10:41 #1
Kender kun ordet i forbindelse med en guitar, hvor capo en en forkortelse af ordet capodastro.
En capo sættes over alle strenge på guitaren, for at hæve tonerne på alle strenge på én gang.
Avatar billede fromsej Praktikant
10. januar 2003 - 11:17 #2
CAmp POlizei , det betyder fange der hjalp fangevogterne mod at få bedre forhold til sig selv.
Og ja det stammer fra KZ lejre.
Avatar billede meedom2 Nybegynder
10. januar 2003 - 11:38 #3
takker !!!
Avatar billede meedom2 Nybegynder
10. januar 2003 - 11:40 #4
det er da et smart navn Carlsberg har givet deres nye øl !!!
Avatar billede fromsej Praktikant
10. januar 2003 - 11:48 #5
*S*