Avatar billede steff18 Nybegynder
09. januar 2003 - 20:18 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Køb af køler til clockning!

Hej!

Jeg har en amd athlon thuderbird 1333mhz og jeg vil gerne clocke den. Det er for så vidt heller ikke noget problem, men min computer vil ikke gå mere op end til omkring 1400mhz. Derfor vil jeg høre om det ikke er fordi den bliver varm og at jeg derfor skal have en ny køler?
I så fald hvilken en vil du anbefale mig?

Hvis det ikke er problemet hvad er så?

Det skal lige siges at jeg godt kan få den til at yde mere, men den vil ikke med til det. Den vil starte op så!

På forhånd tak!
Avatar billede tlunde Nybegynder
09. januar 2003 - 20:21 #1
Jeg ville tage denne:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637933

En god kraftig køler med lav db...en rigtig god køler!
Avatar billede steff18 Nybegynder
09. januar 2003 - 20:26 #2
jeg har selv kigget på denne: Q-tec AMD Cooler Overclock
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. januar 2003 - 20:32 #3
Hvad med vandkøling ?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
09. januar 2003 - 21:05 #4
Hejsa
Den fra Q-tec larmer ret meget. Vælg en fra Thermal Take eller køb en seperat køleprofil og monter en low-noise Papst blæser derpå.

Skipper
Avatar billede rouladen Nybegynder
10. januar 2003 - 08:43 #5
Jeg har lige købt en Thermaltake Vulcano 9 med kobber til min TBird 1400Mhz. Ved hjælp af en lille switch kan man regulere rpm. På fuld larmer den som en mindre støvsuger, men har bragt min temperatur ned fra 70 grader ved fuld belastning til 52 grader. Hvis støjen er et mindre problem kan denne "varmt" anbefales.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2003 - 11:19 #6
Hvilken køler har du nu, og hvad er din CPU temp ved fuld belastning ?.
Er prisen ligegyldig vil jeg anbefale en Thermalright SLK800 http://www.studiedata.dk/product.asp?product=679&page=1
Så kan du selv vælge en 80mm blæser der passer til dine ører.
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
20. januar 2003 - 14:37 #7
Hvilket tower har du? Jeg har også clocket min så den blev alt for varm.
Det er så en p4...som blev 53 grader.
Men istedet for at købe en ny cpu køler købte jeg bare 2 pabst blæser og placerede dem så den ene sugede frisk luft ind foran og den anden pustede luften ud bagi. det tog lige 13 grader af tempen. Jeg behøvede IKKE en ny blæser. Det kostede vist 100 kroner for hver blæser og er helt støjsvage!

Og efter at ha gjort det kunne jeg også sænke Volten på min Geforce 4 TI4600 blæser (DEN LARMEDE AFHELVEDES TIL) til 5 volt (halv hastighed), uden at den blev for varm.