Avatar billede knho Nybegynder
09. januar 2003 - 19:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Download af bat-filer fra website

Jeg har på min hjemmeside brug for at folk skal kunne downloade nogle bat-filer mhp opdatering af et specikt system.( Det er nok lettest at demonstrere det direkte på adressen www.novax.suite.dk/tipt)

Når man downloader de 2 filer: 03opdat.bat og medop.bat virker de ikke. Først når man i f.eks med wordpad åbner dem og herefter gemmer igen - altså uden rettelser- virker de. Er der nogen der kan give en forklaring ??
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
09. januar 2003 - 20:00 #1
Hos mig virker de fint - jeg kan sagtens køre dem!

- Rasmus!
Avatar billede onki Nybegynder
09. januar 2003 - 20:02 #2
virker også fint her...........
Avatar billede knho Nybegynder
09. januar 2003 - 20:13 #3
Det gør det også her på min computer, hvorfra jeg har uploadet dem (Windows 2000). På min computer i klinikken er det Windows 98, og der har jeg det beskrevne problem. En kollega har det samme. Kan det være et problem med de 2 forskellige styresystemer?
mvh Knud
Avatar billede sekam Nybegynder
09. januar 2003 - 20:25 #4
Har du prøvet at lave dem i Notepad/Notesblok og så gemme dem der fra?
Avatar billede knho Nybegynder
09. januar 2003 - 20:51 #5
Ja, jeg tror nok de også virkede ved åbn/gem i notesblok. Også når man åbner/gemmer dem i et dos-vindue.
Avatar billede sekam Nybegynder
09. januar 2003 - 22:13 #6
I hvilket program er de oprindeligt blevet lavet?
Og bruger du Fonten System i det program?

De ser rigtigt ud når man åbner dem i Wordpad.
Men i Notesblok går det helt galt. Alle mellemrum er lavet om til specialtegn.
Så prøv med en anden font.
Avatar billede knho Nybegynder
13. januar 2003 - 18:34 #7
Jeg beklager overfor sekam at jeg har overset dit indlæg, og derfor først kommenterer nu. Jeg takker for dit svar, som jeg tror er rigtigt. Der er forskel mellem notesblok og wordpad.  Jeg vil prøve at ændre font.