Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
09. januar 2003 - 12:33 Der er 2 kommentarer

Udskrivning af side med Portal

Hej

Jeg har en side hvorpå der er en portal. Denne portal viser relaterede poster og udtrykker dermed en en-til-mange relation. På portalen har jeg i viewet gjort plads til 8 elementer. Der kan dog fint forekomme 30-40 poster. Hvordan får jeg disse poster vist på udskriften???

Hilsen Torben
Avatar billede jgkl Nybegynder
31. oktober 2003 - 10:35 #1
Du skal oprette et layout som du printer i stedet for det layout med dine 8 elementer i portalen ændre du det til 40-50 elementer alt efter hvor mange du vil have.

Så laver du det script som ligner dette:

Go to layout[print layout]  ;går fra dit originale layout til printlayout
Print[]                      ;printer dit layout
Go to layout[original layout];går tilbage til dit originale layout

Har testet det og det kan lade sig gøre
Avatar billede esys Juniormester
13. oktober 2005 - 12:32 #2
Jeg vil også anbefale jgkl's forslag, men hvis du ikke ønsker at lave et separat layout i den relaterede fil, så kan du evt benytte følgende nødløsning:
Dubler dit nuværende portallayout og lad den vise langt flere poster i portalen end den nuværende. I layout-mode ændrer du selve portalens farver (streger og alternative baggrund) til at være usynlig. Eventuelle summary-felter placerer du øverst på siden.
Denne. Herved vil den printe en lang portal men dog uden adskillelseslinjer mellem portalfelterne. (Du skal også hver gang tage højde for hvor mange sider d vil printe ud.
Løsningen er kun ment som "quick-and-dirty"