Avatar billede monky Nybegynder
25. oktober 2000 - 14:25 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

CD-brænder

Jeg er \"ny bruger\" af PC. Har en Pentium 2. Nu vil jeg gerne købe en CD-brænder, som kan lidt af hvert. Har I nogen gode forslag om gode brændere / at købe brugt / vejl. priser.
Avatar billede kasseper Nybegynder
25. oktober 2000 - 14:28 #1
ups forkert kategori...
Avatar billede slashman Nybegynder
25. oktober 2000 - 14:31 #2
Hvis pengene er små kan du nöjes med en 4 speed bränder - det tager altså ca. 20 minutter at lave en CD.
Jeg har selv haft en HP bränder i ca. 1½ år og er meget tilfreds med den.
Se http://www.computerpriser.eon.dk/ for priser
Avatar billede powell Nybegynder
25. oktober 2000 - 14:34 #3
Jeg vil varmt anbefale en USB-brænder, den er nem at tage med til kammerater, når man lige skal hjælpe dem med en backup eller lign.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. oktober 2000 - 14:38 #4
Der er kun en rigtig fornuftig brænder af købe.....

PlexWriter PX-W1210TA Internal Retail 32x/12x/10x / 2MB / IDE
2.162 kr.

Den er svær at lave fejlbrændinger med.....

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. oktober 2000 - 14:39 #5
Og så brænder den 12xspeed..... Monster hurtig.....
Avatar billede snowball Novice
25. oktober 2000 - 14:43 #6
Prøv og gå ind på http://www.edbpriser.dk under Øvrig hardware og der vælger du så CD-brændere som prodult og klikker på søg. Så får du en liste frem over nogle forskellige produkter og priser !

Hvis du vil ha\' noget rigitg kram og ikke er så fedtet med pengene, så vil jeg anbefale dig at vælge en Plextor brænder. Jeg har hørt for mange dårlige erfaringer om HP brændere til at jeg personligt ville købe en HP brænder ! Jeg er selv meget tilfreds med min Plextor brænder og har stadig ikke haft en eneste fejlbrænding er en 3-4 mdr. brug !

Snowball
Avatar billede snowball Novice
25. oktober 2000 - 14:46 #7
Jeg kan tilslutte mig til a-torstens valg ! Har selv så\'n en brænder, og har som sagt ikke haft en eneste fejlbrænding ;o)

Snowball
Avatar billede monky Nybegynder
25. oktober 2000 - 15:00 #8
Tak for hjælpen alle sammen. Jeg forstår ikke rigtigt det med pointgivning og hvilken katagori jeg \"skulle være i\"

Hilsen Monky
Avatar billede slashman Nybegynder
25. oktober 2000 - 15:05 #9
Selvfölgelig er Plextors \'burn-proof\' ( eller hvad det nu hedder ) de bedste brändere du kan få idag. Jeg opfattede bare spörgsmålet ( hvor brugte drev overvejes ) som i en anden budgetklasse.
-
Denne kategori er til forslag til forbedring af selve \'Eksperten.dk\'.
Du skulle have brugt \'hardware-generelt\'.
Du kan give en eller flere point som tak for deres svar.
Avatar billede monky Nybegynder
25. oktober 2000 - 15:06 #10
Jeg kan få en mindre Plextor - 8x4x32 til 1.700,- kr. Er det godt eller ?
Avatar billede snowball Novice
25. oktober 2000 - 15:34 #11
Hvilken brænder man skal købe kommer jo altid an på ens forbrug. Hvis du bare skal brænde en cd i ny og næ så er den du nævner fuldt ud tilstrækkelig !!!

Snowball
Avatar billede a-torsten Nybegynder
25. oktober 2000 - 15:35 #12
Tjaa... det lyder som en fornuftig pris.....
Avatar billede logan-raarup Nybegynder
25. oktober 2000 - 16:20 #13
Hvis du skal have én der kan lidt af hvert skal du købe en god Ultra SCSI controller, og en Plextor PX-W1210TS 12x/10x/32x ReWriter!

Så går din buffer nok aldrig ned.
Den har en 4 Mb buffer, og Ultra SCSI Interface...

Den er ihvert tilfælde en af de bedste brændere du kan finde (men nok også en af de dyreste :-)).

Læs mere: http://www.plextor.be/English/products/pxw121032S.html
Avatar billede morten_b Nybegynder
25. oktober 2000 - 18:14 #14
Plextor er CD-brændernes konge!

Den mindre brænder (Plextor - 8x4x32 til 1.700,- kr.) er en virkelig god brænder! Godt nok har den ikke Burn-Proof, men den har til gengæld 4MB buffer! Jeg har selv en sådan og har ALDRIG lavet en fejlbrænding.

Den kan varmt anbefales - og så er den billig!!!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:06 #15
Som allerede sagt Plextor (det er gudebrænderen)...

men for at kommentere dit spørgsmål om at købe brugt, vil jeg stærkt fraråde dig at købe en brugt brænder...
Der er flere årsager til dette, blandt andet kan en brænders laser slides voldsomt og du kan ikke vide hvor mange skiver der tidligere har været brændt på dyret... du ved ikke om den tidligere ejer sælger pga. specielle problemer eller andet og så er der den manglende (eller kortere) garanti

priserne ligger vist for tiden (ved god kvalitet, igen plextor som det ultimative) fra omkring 1500,- og op til omkring 3000,-

Husk på at du også skal sikre dig om det er SCSI eller IDE brænder (jeg har personligt hang til SCSI)... hvis det er IDE kan det næppe anbefales at købe en brænder der IKKE har Burnproof (dvs. nyere plextor), da IDE nemmere laver fejl end SCSI systemer.
Avatar billede morten_b Nybegynder
26. oktober 2000 - 16:02 #16
tigerdyr->IDE-brændere laver ikke fejl! Du kan måske ikke sidde og spille spil, mens du brænder, men hvor mange kan ikke lave noget andet i 10 minutter! SCSI-brændere er dyrere, mere besværlige at sætte op og så skal du tilmed ud og investere i en SCSI-controller.

En IDE-brænder sætte du bare i og så virker den!

De kan sige hvad de vil om Burnproof i reklamerne, men faktum er at jeg aldrig har lavet en fejlbrænding, og jeg har ikke burnproof!

Hvorfor bruge så mange penge på en dyr brænder, når du kan få en der er lige så god til en meget lavere pris!?!

monky-> Køb en Plextor 8x4x32, så er der også penge til en bunke medier. Du vil ikke fortryde det!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. oktober 2000 - 21:25 #17
>>morten_b, jeg ved nu ikke hvor svært det er at sætte en SCSI brænder op...det er ikke meget værre end at smide driveren i, ganske som til den sekundære IDE controller, installere og vupti, vi har kontakt.
Never the less, personligt har jeg kun haft dårlige erfaringer med IDE brændere (venner og bekendtes), mens min egen SCSI (plextor naturligvis) altid har kørt upåklageligt...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. oktober 2000 - 21:26 #18
Og så påpegede jeg ellers bare at en IDE brændere nemmere laver fejl, fordi maskinen skal belastes mindre... af selv samme grund anbefaler jeg Burn-Proof
Avatar billede killerloop Nybegynder
05. november 2000 - 10:12 #19
I skulle hellere bruge alle jeres sparepenge på cd-r medier, da der pr. 01.12.2000 kommer afgift på disse.