Avatar billede knx Nybegynder
08. januar 2003 - 18:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

vcore?????? tb 1333 mhz oc'ing

Jeg er med på efter hvilke principper jeg skal OC'er min CPU.
Mit spm går på vcore? Hvordan skal den indstilles? Jo højere, jo bedre?

Foreløbig har jeg haft min TB 1333 mhz oppe på 150 på FSB'en ganget med de standard 10 på multiplieren. Den kører pænt, men jeg så gerne at den var mere stabil. Kan jeg ændre på vcoren for at forbedre mulighederne for dette? (temperaturen er ikke et problem: 45-55 grader)
Hvordan hitter jeg ud af om mine ram og andet grej kan holde til den forøgede vcore?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
08. januar 2003 - 18:14 #1
VCore påvirker IKKE de andre komponenter!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
08. januar 2003 - 18:15 #2
VCore skal kun hæves en anelse ad gangen, indtil systemet kører stabilt! Du vil dog få mere ud af at OC'e med FSB på 147Mhz...
Avatar billede knx Nybegynder
08. januar 2003 - 18:20 #3
dvs:

- jeg hæver FSB til den begynde at brokke sig - kan evt sætte den en anelse
ned igen.
- øger derefter multiplieren tilo den brokker sig
- derefter øger jeg vcore til den er glad...

?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
08. januar 2003 - 18:31 #4
Multiplier omkring 11 er vist realistisk og med en FSB på 147Mhz ryger du op på 1617Mhz, hvis det lykkes - højere bliver det nok ikke!

Men prøv med multiplier på 10,5 og se, hvor højt du kan sætte FSB'en... Så snart det går galt, skruer du VCore 0,05V op og prøver igen; hvis det kører stabilt, kan du give den et spark mere på FSB'en og se hvad der sker...

Hovedreglen er "SMÅ SKRIDT AF GANGEN!"
Avatar billede sizx Nybegynder
09. januar 2003 - 06:30 #5
Du kan evt. Kigge på www.tomshardware.com eller finde guides til dit bundkort/processor. På den måde kan du se hvad andre har haft held med mht dit bundkort og processor. Og husk når du oc'er, kør altid OC-mark for at se hvor meget det har hjulpet, der er jo ingen mening i at clocke hvis ik der er effekt ;)
Avatar billede knx Nybegynder
11. januar 2003 - 18:53 #6
oc-mark? jeg kan ikke finde det - gider du ikke smide en url?
Avatar billede knx Nybegynder
04. januar 2004 - 21:41 #7
lukket