Avatar billede b.a.s. Nybegynder
08. januar 2003 - 17:30 Der er 12 kommentarer

Installering af driver i win98 uden CD

Jeg har det problem at jeg skal installere en driver til et netkort, normalt ikke en svær sag, men maskinen er desværre en 98 maskine og den spørger konstant efter CD.
Findes der et sted hvor man kan hente 9x filer så den kan installere drivers?

Det skal lige siges at jeg ikke er i stand til at anskaffe en CD.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. januar 2003 - 17:32 #1
HVilket netkort drejer det sig om? Man plejer at kunne finde dem på producentens hjemmeside!
Avatar billede soreno Praktikant
08. januar 2003 - 17:33 #2
hvis der har været installeret netværk før så findes filerne oftest der allerede.
jeg plejer at pege på en af følgende:
c:\windows
c:\windows\system
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
08. januar 2003 - 17:34 #3
Der har ikke været installeret noget før, det er en helt ny installering.
Avatar billede mcp Nybegynder
08. januar 2003 - 17:45 #4
Hvis du kunne fortælle modelnavnet på dit netkort eller pc hvis den er producent bygget kan vi måske finde driveren til dig..!
Denne kan du så gemme på en Diskette og installere dit netkort på den måde.

;-)mcp
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
09. januar 2003 - 11:07 #5
Jeg har jo DRIVEREN... Men for dem der måske har glemt Win98, kan jeg jo lige huske jer på at WIN98 CD'en SKAL bruges ved installation, hvilket er ret så belastende i længden.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. januar 2003 - 11:11 #6
b.a.s: Du SKAL da ikke ikke nødvendigvis bruger cd'en, du kan da vælge at du selv vil opgive driverens placering
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
09. januar 2003 - 11:32 #7
Er der virkelig ingen der forstår spørgsmålet?
JOW! Du skal bruge CD, efter du har fortalt hvor driveren ligger (A:), vil den alligevel se en Win98 CD.
Avatar billede johs_j Novice
12. januar 2003 - 11:12 #8
Når den spørger efter placering har du mulighed for at vælge med 'gennemse'
Prøv om du kan finde følgende sti:
C:\WINDOWS\Options\Cabs
Avatar billede mmoe Nybegynder
13. januar 2003 - 09:00 #9
det eneste der er at gøre at finde en som har cd'en eller finde en bærbar maskine, som har win98 fra starten af...der ligger filerne ganske rigtigt mange gange i C:\WINDOWS\Options\Cabs (især hvis det er en ibm bærbar :-) eller noget tilsvarende (c:\win98 ?) evt. findes der til nogle maskiner en "recovery-cd". den kunne muligvis også bruges ?
Avatar billede snap Nybegynder
13. januar 2003 - 10:35 #10
send mig din mail adresse så vil jeg sende dig indholdet af cabs mappen det fylder 1.12 mb
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
13. januar 2003 - 10:52 #11
Hmm, brug den her:¨
badasssnake34@hotmail.com

Ellers Tusind tak :-)
Avatar billede wolfcas Nybegynder
27. august 2004 - 00:54 #12
Jeg har samme problem, og er ved at kaste op over det.. det er ikke min PC, men blev bedt om at installere netkort i en andens PC... og havde jeg WIN98 CD med NEJ... grrr
Hvis der stadig er nogen der kigger her, så seng meget gerne samme indhold til meincke@image.dk på forhånd tak!!! wolfcas