Avatar billede xo Nybegynder
08. januar 2003 - 11:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

har lige installeret win 2000 og nu vil pcèn ikke slukke selv!

jeg havde før Win98 og der ville computeren godt slukke selv, men nu har jeg installeret Win2000 og ligepludselig vil den ikke slukke af sig selv, hvad skal jeg gøre? er der en instilling i Win 2000 der kan ændre det eller skal jeg ud og rode i Bios'en
Avatar billede themustangman Nybegynder
08. januar 2003 - 11:34 #1
H-klik på skrivebord> vælg pauseskærm> vælg strømstyrring> vælg APM og set flyeben
Avatar billede d137z Nybegynder
08. januar 2003 - 11:36 #2
nej der er ikk så meget at gøre (win 2000 er noget ....) men hvis jeg var dig ville jeg nok installere win 98.. hvis du er heldig kan du finde en jumper på dit bundkort, der gør du kan slukke com. igen! men det krever nok en manual!

Hilsen D137z
Avatar billede d137z Nybegynder
08. januar 2003 - 11:37 #3
kk du har nok ret
Avatar billede themustangman Nybegynder
08. januar 2003 - 11:38 #4
Du skal selvfølgelig ind i egenskaber for skrivebordet
Avatar billede robotten Praktikant
08. januar 2003 - 12:51 #5
Har nøjagtig det samme problem med en w2k maskine, er det noget med at der fremkommer en skærm, at computeren kan slukkes - selvom den burde gøre det automatisk?

Har fundet ud af, at det _kunne_ have noget med chipsæt driverne at gøre. Har du VIA chipsæt?
Avatar billede xo Nybegynder
08. januar 2003 - 14:36 #6
ja robotten du har ret vedrørende problemet skal lige teste svarne og se om det virker, er på arbejde nu skal se i aften og skrive tilbage i morgen.
Avatar billede xo Nybegynder
09. januar 2003 - 13:15 #7
har ikke haft tid til at prøve det men chipsættet.

men det ed strømstyring virker ikke =/

skal se om jeg har tid til at see på chipsættet iaften
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2003 - 13:20 #8
Som themustangman skriver , det gør altså tricket.
Avatar billede robotten Praktikant
15. januar 2003 - 10:58 #9
Har prøvet på engen maskine derhjemme (win2000 pro DK). Der er ikke mulighed for at sætte noget flueben under APM...
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 11:02 #10
Kan det være et eller andet i ikke har installeret da i lagde Win2K ind?
Avatar billede robotten Praktikant
15. januar 2003 - 11:49 #11
fromsej>> Du tænker på en service af en slags?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2003 - 11:52 #12
Ja , jeg ved ikke helt hvad jeg selv mener *S* , men det virker fint hos mig og jeg har da nyinstalleret Win2K flere gange , hvor jeg har kunnet slå det til.
Avatar billede robotten Praktikant
20. januar 2003 - 11:43 #13
xo?
Avatar billede xo Nybegynder
21. januar 2003 - 01:00 #14
sorry jeg har været syg så først min mail box idag, Robotten havde ret det var driverne til chip sættet der ikke var opdateret.

Hmm... der er noget galt her kan ikke give dig points til dig...

prøver lige noget...
Avatar billede xo Nybegynder
21. januar 2003 - 01:02 #15
ok det virkede ikke... ahh... du har ikke lagt et svar kun en kommentar.

kan ikke give dig points før du gør det.
Avatar billede robotten Praktikant
21. januar 2003 - 08:31 #16
Ok, kaster et svar ;)
Avatar billede xo Nybegynder
22. januar 2003 - 01:19 #17
takker for hjælpen =)