Avatar billede musicboy Nybegynder
08. januar 2003 - 10:40 Der er 6 kommentarer

Web-application?

Jeg har ekspermenteret med div. .exe og .dll-filer på en IIS-server (som cgi), men nu står jeg i den situation, at jeg ikke har nogen webserver til rådighed - div. jeg skal bygge en application/service, som både fungere som server og CGI... Altså noget a'la: http://host/?blabla=input&osv
og så skal denselvfølgelig bare returnere noget html...

Hvordan kommer jeg i gang?
Avatar billede kebab Nybegynder
08. januar 2003 - 11:05 #1
Kig på Intraweb der kan du selv bestemme om den skal lave standalone, isapi eller dso moduler. Virker rigtig godt!!
Avatar billede musicboy Nybegynder
08. januar 2003 - 11:10 #2
Hvad er IntraWeb?
Avatar billede kebab Nybegynder
08. januar 2003 - 11:35 #3
Det er det bedste produkt til delphi hvis amn ønsker at udvikle webapplicationer (min mening ;) )

Man behøver ikke kende til html og der er mulighed for at lave standalone versioner af programmerne der i standalone versionen har deres egen webserver indbygget. Man kan hoppe fra Standalone til Isapi eller DSO med kun 3-4 liners ændring i projekt filen.

Programmet kommer med Delphi 7 Pro og med standalone fra Delphi 7 Enterprise. Det findes også som almindelig 3-parts produkt til delphi 5 og 6.

Se mere på http://www.atozedsoftware.com/intraweb/

DevExpress har også et framework som vist nok har fået mulighed for at lave  standalone applicationer.
Avatar billede musicboy Nybegynder
08. januar 2003 - 12:06 #4
Lyder meget fedt :o) men som jeg kan tyde det, er det desværre kun tryware... :(
Avatar billede kebab Nybegynder
08. januar 2003 - 14:37 #5
Ikke i Delphi 7 Pro og Ent. Der er det fulde versioner.
Avatar billede musicboy Nybegynder
08. januar 2003 - 15:12 #6
Nu er jeg desværre kun ejer af Delphi 6 Enterprise