Avatar billede obiram Nybegynder
08. januar 2003 - 10:09 Der er 18 kommentarer

Er det muligt at bruge Æ Ø Å i domainenavne i dag på æøå.com

Er det muligt at bruge Æ Ø Å i domainenavne i dag på  navne der indeholder æ ø å til com domainer og hoste dem

Jeg har bådebygger.com men kan det hostes ?

Per
Avatar billede snowcat Nybegynder
08. januar 2003 - 10:09 #1
Jada sagtens, bare find et hosting firma f.eks www.a0.dk
Avatar billede jones_net Nybegynder
08. januar 2003 - 10:10 #2
mener kun det er muligt på .nu domæner.

/J
Avatar billede di8leva Nybegynder
08. januar 2003 - 10:11 #3
hvad jag vet er det inge problem med domæn-navn, men der et DNS-servers der måste kunna stødja det.
I sverige har Telia en server der har support før å, ä, ö och då kan vi bruge dem i domæn-navn.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
08. januar 2003 - 10:13 #4
De ter KUN muligt på .nu

æøå.com virker ikke endnu :)
Avatar billede benjams69 Nybegynder
08. januar 2003 - 10:15 #5
Jamen har æøå ikke engang virket på .com?!
Bare en anden nysgerrig bruger af eksperten.dk ;D
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
08. januar 2003 - 10:17 #6
benjams69> Nej og det er slet ikke sikkert at æøå.com kommer til at virke
Avatar billede articfruit Nybegynder
08. januar 2003 - 10:20 #7
det er da muligt med .com .net .org .nu domæner!
www.enavn.dk
Avatar billede jones_net Nybegynder
08. januar 2003 - 10:30 #8
Men det giver vel stadig en del problemer, da disse navne vel ikke resolves af udenlandske DNS'er... Og man kan ikke ret let finde et æ på et udenlandsk tastatur...

/J
Avatar billede articfruit Nybegynder
08. januar 2003 - 10:33 #9
jones_net>> der har du helt ret i...
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
08. januar 2003 - 10:41 #10
Jeg vil gerne se en webside der indeholder æøå i en .com URL

Ved .NU skal man fx også købe aal.nu for at få ål.nu til at virke og det er trikket.
Avatar billede articfruit Nybegynder
08. januar 2003 - 10:50 #11
www.æøå.com
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
08. januar 2003 - 10:57 #12
Jep, men det kræver jo et plugin

http://www.øl.com

"To navigate directly to Web sites using your own language, VeriSign recommends enabling your Web browser with the i-NavTM plug-in."

..det er jo ikke særlig optimalt, og ikke et grundlag man bør drive forretning på.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. januar 2003 - 12:29 #13
De har et par gange givet en deadline for hvornår de vente at prob. var løst, men de er gang på gang blivet udskudt :o)
Avatar billede sohl Nybegynder
17. januar 2003 - 00:17 #14
jeg har lige hørt idag at æøå på .dk domains er lige på trapperne...
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. januar 2003 - 01:33 #15
fra hvem?
Avatar billede articfruit Nybegynder
17. januar 2003 - 12:25 #16
http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?id=4440&app=int&i=3
Den skulle være god nok SOHL... :-)
Avatar billede articfruit Nybegynder
17. januar 2003 - 12:27 #17
undskyld det var jo kun i .com (jeg kryber tilbage under min sten...)
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. januar 2003 - 19:11 #18