Avatar billede migme Nybegynder
25. oktober 2000 - 10:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

OC af Compaq LTE 5200 120 Mhz

Jeg har en gammel bærbar maskine der kun køre 120 Mhz. Den ville jeg meget gerne gøre noget ved så den bare kører en lille smule hurtigere. Men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal gribe det an. Derfor RÅBER jeg her om hjælp! Er der ikke nogen der ligger inden med noget information omkring OC af en gammel bærbar? Hvis dette er tilfældet vil jeg meget gerne høre om det. På forhånd tak.
Avatar billede friiser Nybegynder
25. oktober 2000 - 10:24 #1

Du kan kigge på http://www.overcloking.dk

Men det er ikke besværet verj. Du vil kun kunne få en forøgelse på 5-10% på CPU\'en og det ville ikke være noget som du kan mærke.

Prøv heller at sætte mere RAM i maskinen hvis du har et problem med at programmerne kører lidt træet.

~friiser~
Avatar billede powell Nybegynder
25. oktober 2000 - 11:40 #2
Denne computer kan ikke OC\'s.

Processoren i denne compaq model, er designet til at køre 120 MHz, og kan ikke tvinges til at køre hurtigere, de jumpere der sidder på processoren er mere beregnet til hvilken skærm der sider på PC\'en og hvilket bundkort.

Jeg sider selv med en LTE5300, men de er bygget ens op.
Avatar billede powell Nybegynder
25. oktober 2000 - 11:41 #3
Det eneste du kan gøre er at udstyre din computer med mere RAM, dog kan den maks havde 32 MB. (si hvidt jeg husker)
Avatar billede fido82 Nybegynder
25. oktober 2000 - 15:11 #4
det er oxo dumt at OC en blærbar, for den kan ikke komme af med den ekstra varme den laver....
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. oktober 2000 - 15:40 #5
friiser; www.overcloCking.dk eller direkte på www.overclocking.opasia.dk =)
Avatar billede migme Nybegynder
25. oktober 2000 - 16:34 #6
Der ligger allerede 72 mb ram i dyret.
Den opfattelse jeg har fået tidligere har også været at det ikke kunne lade sig gøre eller at det ikke kan betale sig!!
Avatar billede powell Nybegynder
26. oktober 2000 - 08:13 #7
Hvis det var muligt, så ville du få et problem med varmeafgivelsen, i en bærbar har de kun lagt de køleelementer der er nødvendige og der er normalt ikke plads til flere køleribber eller blæsere (Jo, hvis du vil hæve tastatureret X antal cm ;0))
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. november 2000 - 15:19 #8
Afslut spørgsmålet?
Avatar billede migme Nybegynder
04. december 2000 - 08:58 #9
Jeg har valgt at købe en ny i stedet, det virker mere fornuftigt...