Avatar billede raggie Nybegynder
07. januar 2003 - 21:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Program til ældre spil

Hej, jeg søger et program der kan afvikle gamle spil under Windows XP, og jeg tænker ikke på det indbyggede kompatibilitetsprogram. Det skal kunne afvikle programmer til Windows 95 / 98.
Avatar billede fromsej Praktikant
07. januar 2003 - 21:33 #1
Hvis du mener DOS spil , så hent en Win98 Bootdisk på www.bootdisk.com og kør spillene via den.
Avatar billede superanden Nybegynder
07. januar 2003 - 21:33 #2
Hvis det er dos programmer. eller programmer der kan startes fra dos så kan du gå ind i kør og skrive "command" og så kommer du i en windows dos udgave. Den bruger jeg.
Avatar billede kirky Nybegynder
07. januar 2003 - 21:35 #3
Jeg benytter mig af programmet scummVM til at køre mine gamle spil. Du kan hente det gratis fra soundforge.
Avatar billede raggie Nybegynder
07. januar 2003 - 21:35 #4
fromsej / superanden - nej det er et spil der kører under Windows: Superbike.
Avatar billede raggie Nybegynder
07. januar 2003 - 21:37 #5
Kirky - Hvor henne på: www.soundforge.com ?
Avatar billede annikadk Nybegynder
07. januar 2003 - 21:45 #6
scummvm.soundforge.com (søgte efter scummvm på www.google.com ;)
Avatar billede raggie Nybegynder
07. januar 2003 - 21:51 #7
Det er jo også et "DOS-program. Jeg har prøvet, men det virker ikke.
Avatar billede mikkeloliver Nybegynder
08. januar 2003 - 03:28 #8
hvis du mener at der kommer følgende advarelse dette program kan ikke køre i win32?
Så har jeg brugt isobuster til at putte filerne over i min harddisk og det har virket
http://www.smart-projects.net/isobuster/
Avatar billede raggie Nybegynder
09. januar 2003 - 21:39 #9
Spillet er installeret. Da jeg installerede det (da jeg klikkede på install.programmet), sagde den af det ikke virkede under Windows NT. Så satte jeg installationsprogrammet til at køre i 98/ ME tilstand, og det hjalp. Så var spillet lagt ind, og jeg klikkede nu på det skrivebordsikon til spillet, som installationsprogrammet havde oprettet for mig. Når jeg klikker, kommer der et timeglas der varer i 5 sek, og derefter sker der ikke mere. Jeg er stadig ude i Windows. Heller ikke under Windows Jobliste (Ctrl + Alt + Del) er programmet at finde. Jeg har prøvet af sætte programmet i 98/ Me tilstand (under kompatibilitet,) men det hjælper heller ikke.
Avatar billede raggie Nybegynder
09. januar 2003 - 21:40 #10
... spillet hedder Superbike.
Avatar billede caroc Praktikant
09. januar 2003 - 21:42 #11
søg under SlowMo på google
eller hent det på www.gamlespil.dk
Avatar billede raggie Nybegynder
12. januar 2003 - 17:41 #12
caroc - kan ikke finde programmet (SlowMo,) og tror heller ikke spillet er så gammelt.

Her er et screenshot af coveret: www.slankeopskrifter.subnet.dk/sb.htm
Avatar billede raggie Nybegynder
15. januar 2003 - 19:59 #13
Det ser sort ud! Jeg lukker spørgsmålet nu.

Tak fordi i gad forsøge at hjælpe mig!!!