Avatar billede computopic Nybegynder
07. januar 2003 - 17:33 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

data fra Oracle til MySql og omvendt..

Hey Folkens.

Hvis jeg skal synkronisere data mellem en oracle db og en mysql db.. hvilket program er så smartest til det..

Entligt kunne jeg også godt tænke mig at selve strukturen kom med hvis muligt..
Avatar billede skiduck Nybegynder
09. januar 2003 - 14:14 #1
Hvor meget data er der tale om?
Avatar billede computopic Nybegynder
09. januar 2003 - 16:18 #2
ca 1 mil. records
Avatar billede snabeljan Nybegynder
14. januar 2003 - 22:06 #3
>Computopic

Jeg mener du kan lave en export af dine tabeller og så køre en import i mysql - hvor lang tid det så tager, ved jeg ikke, men ihvertfald tager den strukturen med...

/snabel
Avatar billede computopic Nybegynder
15. januar 2003 - 11:18 #4
Tjaa.. men jeg leder efter en metode/program der kan gøre det pr. automatik
Avatar billede snabeljan Nybegynder
15. januar 2003 - 12:37 #5
Hvad med at lave et shell-script, hvor du kalder sqlplus og automatisk laver eksport / import af de relevante tabeller?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
15. januar 2003 - 12:38 #6
Så lægger du bare dit shell-script i crontab'en og vupti - du har din automatik.
Avatar billede computopic Nybegynder
16. januar 2003 - 16:02 #7
Lyder som en super løsning.. men hvor finder jeg sqlplus?
Avatar billede computopic Nybegynder
16. januar 2003 - 16:04 #8
Efter hva jeg ved er SQLPLUS noget Oracle ware.. som koster meget.. leder efter en lidt billigere løsning..
Avatar billede sejprv Nybegynder
17. januar 2003 - 13:10 #9
Hej

Du kan linke begge databasers tabeller i access og sætte en automatisk rutine op der igennem
Avatar billede skiduck Nybegynder
17. januar 2003 - 13:48 #10
Lav en trigger på oracle tabellen der kalder en java procedure som via JDBC opdaterer MySql tabellen. Så vil tabellerne være 100% synkroniseret på et hvet givet tidspunkt. Men pas på med hvordan du konstruerer triggeren da den kan belaste Oracle databasen unødigt. Dette kræver kun at du får fat i JDBC driveren til MySql :-)
Avatar billede snabeljan Nybegynder
20. januar 2003 - 18:52 #11
Right - SQL-plus ER Oracle, men den er med i en default Oracle installation (som jo er den ene DB du skal arbejde med). Det er blot det interface, hvor du taster
Avatar billede snabeljan Nybegynder
20. januar 2003 - 19:01 #12
- fortsat fra sidst -
dine SQL kommandoer. Det har du også i MY-SQL.

Men måske Skiduck's forslag ikke er så dumt, det kan jeg bare ikke fortælle dig i detaljer hvordan du laver. Jeg havde indtryk af at du skulle have noget, der var let at gå til - uden formange forskellige programstumper der ustandslig skal vedligeholdes. Derfor mener jeg stadig at Export/Import måden at gøre det på er den letteste! Dog giver den ikke noget 'real-time' billede af original-db'en på target-db'en.
Avatar billede sejprv Nybegynder
21. januar 2003 - 16:45 #13
Lige en bemærkning
Oracle's export/import bruger ikke sqlplus men andre standard programmer exp og imp
derimod er det rigtigt at med sqlplus kan man spoole tabellers indhold ud i txtfil.

Jeg mener stadigvæk et link igennem ODBC til tabellerne i begge databaser er det nemmeste.

hilsen Svend
Avatar billede computopic Nybegynder
27. januar 2003 - 13:47 #14
takker