Avatar billede nisjo Nybegynder
07. januar 2003 - 16:03 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Ringenes Herre

I den første film af Ringenes Herre skulle der efter sigende være en scene hvor man i baggrunden kan se en bil! Er der nogen som har et billede af det, eller ved hvor langt inde i filmen det er?
vh Nisjo
Avatar billede thedarkrider Nybegynder
07. januar 2003 - 16:04 #1
Prøv at kigge på www.moviemistakes.com
og se om du ikke kan finde oplysningen der.
Avatar billede 2-maz Nybegynder
07. januar 2003 - 16:05 #2
Lige efter Sam, stopper og siger han ikke har været længere væk fra herredet, så kan man se den i højre hjørne, hvor der er 2 billygter.
Avatar billede kunze Nybegynder
07. januar 2003 - 16:05 #3
Jeg har desværre ikke fået øje på det.
www.moviemistakes.com :-)

Mvh
Kunze
Avatar billede thedarkrider Nybegynder
07. januar 2003 - 16:05 #4
Avatar billede jensendk Nybegynder
07. januar 2003 - 16:05 #5
Det er i den første del i Herredet, kan ikke lige huske  hvor, mener der er før Festen
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
07. januar 2003 - 16:06 #6
http://www.moviemistakes.com/film.php?filmid=1778

In the scene where Sam and Frodo are in the field with the scarecrow, you can plainly see a car cruising past in the distance, from right to left. This holds the dubious distinction of being the first urban myth (of sorts) spawned by this site - some people swear blind there's a car there, others insist there's nothing at all. All I can say is watch it and make up your own mind. If there is a car, they'll delete it for the DVD release, so get in there quickly! Further comment - there are two different shots which show the car moving from right to left. One starts at the top right distance, and in a shot a few seconds later the car has travelled down the road a bit and is more easily visible. Complicating matters is that the dust thrown up by the car looks similar to smoke from a chimney in the right distance, making some people think it is just the chimney. But chimneys don't move, and the smoke from the chimney is separate from the moving vehicle. [It is deleted on the DVD, but you can still see an obvious bit of image fakery on the hill just left of the smoking chimney. One can see the hill, tree, and surrounding area move up and down and shimmer slightly where someone has done a cut and paste to cover up the auto. The "car inclusive" scene appears on the National Geographic documentary Beyond the Movie The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring.]
Avatar billede kunze Nybegynder
07. januar 2003 - 16:06 #7
2-maz > Hvor langt inde i filmen er det ? I minutter :-)

Mvh
Kunze
Avatar billede nisjo Nybegynder
07. januar 2003 - 16:09 #8
det var hurtigt! tusind tak alle sammen!!
Avatar billede rs2000 Nybegynder
07. januar 2003 - 16:11 #9
http://www.moviemistakes.com/film.php?filmid=1778 her er der flere fejl fra filmen.
Men den fejl du nævner er kuni biografversionen.
Den er rettet på DVD og VHS.

Det sker på et tidspunkt hvor hovedpersonen og hans kammerat står ved det sted,hvor kammeraten ikke har været så langt hjemme fra før.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
07. januar 2003 - 16:11 #10
ups alt for langsom :-)
Avatar billede thedarkrider Nybegynder
07. januar 2003 - 16:13 #11
Nej jeg vidste ikke om den var der. Det kunne bare godt være. De plejer at have mange :-)
Avatar billede thedarkrider Nybegynder
07. januar 2003 - 16:14 #12
Tak for point!
Avatar billede 2-maz Nybegynder
07. januar 2003 - 17:37 #13
kunze: Det er fjernet fra DVD'en. Kan heller ikke lige sige hvor langt inde... men 3-7 sec efter Sam stopper, og siger han aldrig har været længere ude.
Avatar billede kunze Nybegynder
07. januar 2003 - 18:24 #14
2-maz > Ok. :-)

Mvh
Kunze