Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. oktober 2000 - 23:30 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Admins > Anti-Snyd gruppe!

Til Adminerne *g*

Nu er vi snart alle sammen ved at være godt trætte af snydere og her for nyligt kom der en (person; og hele FIRE brugernavne) som fik bærgeret til at flyde over!!

Se http://www.eksperten.dk/spm/30196 for diskutionen om det/dem/ham.

\"Scz\" og jeg synes at det ville være en god ide hvis der blev lavet en officiel Anti-Snyd Gruppe der ville bestå af nogle stykker herfra eksperten.dk (brugere) der et par timer om dagen satte sig ned og simpelthen trackede snydere og \"leverede\" dem i et ? f.eks. i en ny kategori (da der efterhånden snart er så mange der snyder at vi bør have en kategori som f.eks. Eksperten.dk: Snyderi hvor man kan rapportere).

Scz og jeg vil meget gerne være med til at danne en sådan gruppe da det snyderi snart er ved at tage lidt for meget overhånd.

Mvh. tdaugaard
Avatar billede fcs Novice
24. oktober 2000 - 23:34 #1
Jeg melder mig også gerne til at tage en tørn med at holde øje med hvad der sker! Kontakt mig på braun@mail1.stofanet.dk eller ICQ: 30205109

Jeg er på nu hvis I vil snakke
Avatar billede m_u_n_c_h Nybegynder
24. oktober 2000 - 23:34 #2
enig. Samtidig er der gruppen med points ude, men aldrig et accepteret/ikke accepteret svar.
Avatar billede scz Nybegynder
24. oktober 2000 - 23:34 #3
fint indlæg tdaugaard *S*

og så er vi vist oppe på FEM og ikke FIRE...der kom lige en mere med *S*

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. oktober 2000 - 23:42 #4
<< munch >>

Ja .. dem kan vi også tage os af så admin kan få lukket dem!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
24. oktober 2000 - 23:42 #5
Rar ide :o)
Hvem ved måske ender det så med at vi slipper for fuskere!
Avatar billede scz Nybegynder
24. oktober 2000 - 23:50 #6
det håber jeg på...
Avatar billede mpj Nybegynder
24. oktober 2000 - 23:59 #7
JEg tror at alle gerne vil være med...
JEg ahr bare ikke et par timer!
Avatar billede parazite Nybegynder
25. oktober 2000 - 00:16 #8
Tjaeh... melder mig da også... er vel sammenlagt 2 timer dagligt på eksperten. Ikke så aktiv med svar o.l., men lytter og lærer! :o)

- Parazite
Avatar billede m_u_n_c_h Nybegynder
25. oktober 2000 - 00:22 #9
<<tdaugaard>>
forresten:    munch@e-box.dk
Avatar billede blood Nybegynder
25. oktober 2000 - 00:24 #10
ma ox gerne vil være med *g* :-)
Avatar billede denboj Nybegynder
25. oktober 2000 - 01:17 #11
hmm fungerer det ikke meget godt som det gør nu hvor folk der har tid og lige falder over et eller andet skriver til eksperten kategorierne om snyderne ???????
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2000 - 01:26 #12
Jeg bemærker noget i de spørgsmål, hvor jeg mener der er snyd, men mit  spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/18717 er ikke så tossed enda, selv om jeg blev anmodet om at lukke det. Vi kan da blot placere spørgsmålene under spørgsmål til eksperten, så se admin dem på et eller andet tidspunkt, så fars hammer kan komme i brug <;o)

Er her ikke allerede et selvbestaltet korps, som holder øje med dualbrugerne?
Avatar billede denboj Nybegynder
25. oktober 2000 - 01:33 #13
nu hvor vi er igang med at snakke snyderi - så synes jeg egentlig godt at man kunne lave et lidt bedre udrensningsarbejde når man sletter snydere. f.eks. blev vinx og Dannyqul slettet for et par uger siden fordi dannyqul gav alle sine point til vinx i denne kategori. http://www.eksperten.dk/kategori/57 -og man må sige at det lidt ødelægger hitliste idéerne at vinx nu ligger og flyder rundt deroppe på 6. pladsen hvor han ikke hører hjemme - forøvrigt lige ved siden af Dannyqul - hvorfor ikke slette alt vedrørende de to brugere istedet for bare at slette navnene ? ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. oktober 2000 - 06:34 #14
<< tigerdyr >>

Ja, det kunne være rart at komme dem alle til livs! :)

<< denboj >>

Jo, det fungerer helt fint, men meningen skulle så også være som der har været snak om i et andet ? (kan ikke lige huske #) om at der skulle udstationerers nogle co-admins (et par stykker) som kunne DEAKTIVERE en bruger indtil admin fik kigget på sagen så episoder som f.eks. den vi lige har oplevet med mr-niceguy/nick11/cjhat/war/testeren123 og sikkert også loveboy (alle profiler oprettet inden for de sidste 2-3 dage) ikke vil opstå igen.

Som du selv siger så floater vinx og dannyqul rundt på Top 10 listen i Site Vurdering.. og det kunne mr-niceguy sikkert også have præsteret!

<< kharder >>

Jo, til dels men vi kan ikke gøre en meter andet end vente på at admin tager sig af det, og hvis de blev aflastet af nogle co-admins så kunne de måske have mere tid til at arbejde på at gøre Eksperten.dk bedre.

Er det helt nonsense ?
Avatar billede scz Nybegynder
25. oktober 2000 - 06:36 #15
it makes sense *s*
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2000 - 08:48 #16
Det er sikker også godt nok, at vi gør opmærksom på til brugeren in dublo, at vi har opserveret at brugeren er skitsofren.
Avatar billede m_u_n_c_h Nybegynder
25. oktober 2000 - 08:54 #17
Vi kunne jo også begynde at \"spamme\" de der ikke kan finde ud reglerne
Avatar billede vandhunden Nybegynder
25. oktober 2000 - 12:02 #18
Det lyder som om at i keder jeg MEGET hvis i vil bruge et par timer hver dag, på at tracke snydere... Så mange er der jo heller ikke...
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2000 - 12:44 #19
Tja jeg bruger p.t. nok omkring 2 - 4 timer om dagen på eksperten. Når jeg kikker på spørgsmål holder jeg som regel også øje med om der er noget, som kunne ligne en dobbelgænger.
Avatar billede dust Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:40 #20
Fedt at der er nogle der har tid og lyst til at holde stedet \"rent\" =)
Avatar billede edderkop Nybegynder
29. oktober 2000 - 02:35 #21
Vandhund>
Lige mine ord.

Det lyder for  mig som om det hele drejer sig om point i stedet for at hjælpe hinanden. Jeg kan ikke forstå hvorfor det er så vigtigt med alle de point hvis de ikke bruges. Betyder det virkelig så meget at komme på top 10 ?
Jeg syntes at, vi bare skal give admin besked, hvis vi mistænker snyd og derefter inorere den mistænkte til admin har truffet sin afgørelse.
Avatar billede edderkop Nybegynder
29. oktober 2000 - 02:37 #22
ups...
ignorere
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 12:41 #23
<< edderkop >>

Jeg vil da være ærlig og sige at for mig handler det mindst ligeså meget om at få point, som at hjælpe med problemet.
Avatar billede edderkop Nybegynder
29. oktober 2000 - 21:37 #24
<tdaugaard>
Det var da et ærligt svar, jeg syntes bare at det er ærgeligt. Du får da ingen point for at lege politibetjent/anklager.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 21:45 #25
<< edderkop >>
Jeg vil da så også sige at jeg har faktisk hjulpet et par gange hvor der HAR været givet point hvor jeg ikke fik nogle og det genere mig ikke .. nu gør det heller ikke da jeg har haft et par gode point dage den sidste uges tid, men da jeg selv tit har spørgsmål så handler det for mig om at skaffe point, det gør jeg jo så ved at svare på andres spørgsmål, men for at få point er jeg jo nødt til at svare ordentligt med noget de kan bruge. Til mit forsvar (hvis man kan kalde det, det!?) vil jeg da sige at jeg er ligeglad med om det er 1 eller 1000 point der udloves. Hvis det er noget jeg kan hjælpe med og antal point er sat nogenlunde relateret til spørgsmålets \"sværhedsgrad\" så vile jeg da helt sikkert hjælpe. Så det er ikke fordi jeg siger \"15 point .. nej det gider jeg sku ikke\"

Nææ det gør jeg ikke, jeg gider heller ikke \"lege\" politibetjent, men vil MEGET gerne have at Eksperten bliver fri for de små snotdumme snydere..
Avatar billede edderkop Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:14 #26
<tdaugaard>
Ja Ja godt ord igen. Dit navn er jo ikke ukendt her på eksperten.dk og ang. snotdumme snydere har du ret.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:18 #27
Hi hi ... det var ikke ment som at lyde negativ imod det du sagde... sorry ...
Avatar billede edderkop Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:48 #28
<tdaugaard>
Heller ikke taget som sådan. Helt ok
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:49 #29
Wee ..helt fint ;)
Avatar billede mick Nybegynder
13. november 2000 - 15:31 #30
Lige en ting : Man må ikke undervudere underholdningsværdien alle snyderne giver. Det er sgu da for morsomt at se hvor kvajet nogen opføre sig, og samtidig ikke tro at det bliver opdaget.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
13. november 2000 - 15:34 #31
hæ hæ .. ja ... men det giver ligeså meget slette arbejde for admin som det giver underholdning for os andre :(
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. november 2000 - 16:01 #32
Desuden er det jo ganske surt arbejde for os at holde styr på hvem der fusker og hvem der ikke gør, samt et efterhånden anseligt arbejde i at læse spørgsmål fra fuskere :o(
Avatar billede lp Nybegynder
13. november 2000 - 16:11 #33
ehhhmmm, jeg kan ikke se hvorfor det skal være nødvendigt med en anti-snyde-gruppe?!!?!

Lidt smart programmering kunne sikre at admin automatisk blev gjort opmærksom på spørgsmål som lugtede af snyd.

For at en bruger kan overføre point til en anden bruger (som er den samme) skal de begge være aktive i samme spørgsmål.

Dermed opgiver de begge deres IP adresse og andre unikke informationer om sig selv. Disse informationer bør logges (hvis det ikke allerede er tilfældet) således kan man sætte nogle udtryk som får alarmlamperne til at blinke (altså sende en mail til admin).

Eks:

Hvis bruger1 opretter et spørgsmål, bruger2 svarer (med senere accept fra bruger1) og begges ip adresse er den samme kan dette tyde på at der er snyd. Nu lyser de gule lamper. Samtidig kan man så sætte nogle sikringer omkring point. Er pointene over fx. 100 begynder de røde lamper at blinke.
Er begge brugere oprettet indenfor fx. 48 timer - tjahh, så blinker de røde lamper bare endnu hurtigere :-)

Altså man koder nogle funktioner som tjekker at alt foregår indenfor tilladte rammer. Hvis ikke, bliver admin helt automatisk gjort opmærksom på dette.

Så slipper vi for moderatorere og andre politikfolk, som kan misbruge deres postition. Det ender jo bare med at admin skal holde øje med at deres politifolk gør deres arbejde indenfor de tilladte rammer og så er vi jo ikke ret meget videre......

Hvad siger admin......kan det laves??? Hvad siger i andre - er det ikke den mest optimale løsning?

Eksempler som kunne få lamperne til at blinke er velkomne.......er det smuthuller i min idé??

/LP
Avatar billede lp Nybegynder
13. november 2000 - 16:18 #34
ehmmmm, så tænker den smarte: Jamen så skal man bare lige koble af og på igen - så kan man.......tjahhhh, men med flere udtryk ville dette kunne sikres ret godt.....(fx. en cookie som fortæller at man er spørgsmålstiller - er man svarer samtidig lyser lamperne)
Desuden vil det også medføre at en snyder skal koble af (hvis man er på PPP) hver eneste gang man skifter bruger - for at kunne gøre det skal man vide at det er smuthullet, he he, hvis jeg ikke lige havde offentliggjort min ide i det åbne ville ingen jo vide hvordan man gør :-)
Dette kunne også sikres ved at lave tilpas smart kodning.

Dette system, sammenholdt med de nuværede meget opmærksomme brugere ville, tror jeg, kunne få snyden så langt ned at den er til at leve med.

/LP