Avatar billede davidchristensen Praktikant
07. januar 2003 - 12:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

installere sql på en server..?

hey..

Jeg har købt et domæne til et lege med og noget plads på en server. Nu ville jeg så rigtigt gerne installere et php-community på domænet, og så beder det community installetions-program mig om at vise den hvor min database ligger på serveren..

Jeg har så prøvet at installere SQL på, men det kræver jo at jeg ret fysisk sidder ved siden af serveren og installere det på den (jeg kan med andre ord ikke gøre det via FTP).

Er her så et klogt hovede der véd hvordan jeg kan lave min egen database på mit domæne via ftp? Jeg er helt lost her..

David
-
Avatar billede olly Nybegynder
07. januar 2003 - 12:31 #1
Tja det kan du ikke! Er der ikke MySQL på maskinen? Ellers hvis du skal installere noget så skal du have SSH eller anden adgang til den... Hvad er det for en server du har plads på? Linux? Windows?
Avatar billede mr.cg Nybegynder
07. januar 2003 - 12:31 #2
Jeg kan kun komme med et enkelt forslag til dig.
Kontagt vedkommende derhoster dit domæne og spørg ham om hvad den database du skal bruge hedder. og hvordan du får fingerene i den!
Har desværre ikke selv arbejdet med MySQL men istedet for med Microsoft SQL server 2000. hvor der er et lille værktøj til at gribe fat i sql serveren. tror næsten også at der er noget alle dette værktøj til MySQL. men Som sagt kontagt din Hostmaster og snak med dem!
Avatar billede olly Nybegynder
07. januar 2003 - 12:34 #3
Hvis du har db på serveren så kan du måske oprette via phpmyadmin eller også via den mysqlvlient der er når man installere MySQL.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
07. januar 2003 - 12:43 #4
Det er en Sun Cobalt server kan jeg se som jeg er hostet på.. Da jeg fik adgang til den fik jeg er password så jeg kunne logge ind på et lille admin site hvor jeg kan oprette nogle brugere og noget.. Men når jeg kigger i de mapper der ligger under domæne mappen ligger der vist ik nogen database.. Egentlig ved jeg slet ikke hvordan sådaneen ser ud.. Er det bare en fil eller hvordan?
Avatar billede olly Nybegynder
07. januar 2003 - 12:46 #5
Hvis det er en MySQL database er det sikker nogle filer... Men det lyder underligt. Tag kontakt til der du har fået det hostet og se om de kan hjælpe vil jeg sige. Eller smid et link til dem...
Avatar billede davidchristensen Praktikant
07. januar 2003 - 12:47 #6
okay. prøver lige olly
Avatar billede jones_net Nybegynder
07. januar 2003 - 13:31 #7
Har du ikke fået et link til en phpMyAdmin side, hvor du kan styre dine databaser?
Eks. www.din-udbyder.dk/phpmyadmin

/J
Avatar billede davidchristensen Praktikant
30. juni 2005 - 21:23 #8
smid svar, sí´l vouz plaiz :)