Avatar billede notesguru Nybegynder
07. januar 2003 - 10:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Richtext/Textarea

Jeg har en htmlformular der bliver sendt til en notes postkasse. Ved modtagelsen er htmldokumentet sendt med og de respektive data indsat i felterne.
Mit problem er textareas, data bliver rippet for linieskift.
Agenten der tager sig af data er en Notes Javaagent.
Avatar billede jogii Nybegynder
07. januar 2003 - 10:25 #1
Hvilken type er kildefeltet: RT eller Mime/HTML?
Ser kildedata fornuftige ud via en Notesform?

Skift evt body-feltets RT-type fra RT til Mime eller omvendt.

//Jörg
Avatar billede notesguru Nybegynder
07. januar 2003 - 11:21 #2
Kildefeltet er HTML. Når dokumentet bliver submitted, bliver htmldokumentet løbet igennem og de respektive data bliver sat ind i felterne. Til slut bliver det sendt som SMTP. Problemet er når Notes åbner mailen er linieskift ikke bibeholdt i textareas.
Var det svar nok??
Avatar billede jogii Nybegynder
07. januar 2003 - 11:26 #3
Har du prøvet at ændre feltets storage type fra RT/Mime til RT/Notes?
//Jörg
Avatar billede notesguru Nybegynder
07. januar 2003 - 11:43 #4
Jeg får mine data fra Request_Content feltet. Strengen bliver løbet igennem og data bliver sat ind i felterne, mailen der bliver lavet er en SMTP mail dvs. at hele tekststrengen (StringBuffer) bliver sat ind. Først når den bliver åbnet i Notes bliver kommer der et Body felt og det er vist altid MIME.
Sagt på en anden måde, der er ikke noget Body felt der bliver gemt.
Avatar billede jogii Nybegynder
07. januar 2003 - 12:19 #5
Så du har ikke data fra en gemt kilde. Data ligger altså som ValuePairs i Request_Content. Disse data er sikkert kodet. Når du henter dem ind i agenten, hvordan ser linieskift så ud? <br>? eller noget andet?
Avatar billede notesguru Nybegynder
16. januar 2003 - 12:17 #6
Jeg har selv løst det....