Avatar billede criterius.dk Nybegynder
07. januar 2003 - 09:45 Der er 13 kommentarer og
7 løsninger

Rererevurdering

Nogen kommentarer?

http://kjeldsen.1go.dk/cooldb/

Bare voldtag siden - databasen renses inden lancering.

Admin-delen er og åben for kommentarer

Mvh

Michael

P.S. Point fordeles efter kvaliteten af feedback
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
07. januar 2003 - 09:49 #1
Synes siden skal fylde hele browseren...

det er lidt kedelige farver, men ellers ok site :)
den laver en mega fejl når browseren gøres mindre, så forsvinder nemlig venstre side af sitet...

den åbner et nyt site når der trykkes admin.
Avatar billede ladyhawke Novice
07. januar 2003 - 09:50 #2
Fonten på knapperne passer ikke til resten og siden er lidt "kort" (højden af den centrale kasse)...

Ellers ser det godt ud...
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
07. januar 2003 - 09:51 #3
desuden er siden meget langsom.....
alle knapper og det loades hver gang der strykkes på en knap.
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
07. januar 2003 - 09:54 #4
designet forsvinder nogle gange når man opdaterer,,,, så er det bare en hvid side med tekst....
Avatar billede marsk Nybegynder
07. januar 2003 - 09:54 #5
farverne er meget rolige og passer godt sammen!
Knapperne er lidt store! og teksten på den er lidt utydelige!(skift font) måske er det nok med et normalt link!
"Flash plugin is installed!" skal ik være grøn > passer ik helt ind!
og hvorfor åbne admin i et nyt vindue?
topbannert! teksten er lidt stor!
- MarsK
Avatar billede hmm10 Nybegynder
07. januar 2003 - 10:21 #6
Tja, jeg er enig med marsk.
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
07. januar 2003 - 10:55 #7
Tak for inputtet!

For at tage det fra en ende af:

Farverne arbejder jeg med - kan ikke rigtig finde en kombi jeg er tilfreds med

Fejl ved browserstørrelse - kigger på det.

Det er med vilje den åbner et nyt vindue når der klikkes på admin - så er det muligt at have begge sider kørende.

Er ved at lave nye knapper - kan ikke få dem færdige når jeg ikke har valgt farver endnu :o)

Mht. hastighed, så kommer den over på en hurtigere server når den lanceres.

Grafik der loades hver gang - har endnu ikke fundet en ordentlig metode når den også skal opdatere siden hver gang.

Grunden til at "Flash plugin" står med grøn er for at det ses. Hvis den ikke er der står det med rød -- ændrer farven!

Topbanneret... Sådan ser det ud :o) Overvejer om det skal gøres mindre!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. januar 2003 - 11:12 #8
(1) Meget enkel og overskuelig opbygning

(2) Synes ikke at dit top banner passer rent farvemæssigt til de andre farver. Hvilket så går igen ved html og flas "knapperne"

(3) Html og Flask knapperne/iconerne er meget store efter min mening, og optager egentlig en del plads på siden. Synes du skal lave dem lidt mindre.

(4) Du gøre brug af mange forskellige typografier hvilket ikke er særlig godt på en hjemmeside. På banneret har du en skrifttype, på menuen en anden, en tredje i kolonnen til venstre og en helt fjerde i selve indholdsdelen. Vælg 1-2 skrifttyper du vil bruge og hold dig til dem

(5) "Cool|DB is a huge collection of cool websites from all over the world", selvfølgelig siger denne sætning en hel del, men jeg savner nu alligevel en lidt mere detaljeret forklaring om hvad jeg som bruger kan bruge siden til.
Avatar billede izemate Nybegynder
07. januar 2003 - 11:41 #9
Jeg kan da godt lige skrive min mening.

Selve opbygningen af siden er okay, der skal nok arbejdes en del med farverne, da jeg syntes at de er lidt for ensformet og kedelige farver.

jeg vil da lige pege på dine knapper i toppen, jeg vil sige at de nok lige er en anelse for store i forhold til resten af designet + at skrift typen heller ikke passer så godt ind i det hele.
Jeg syntes også generelt at siden mangler et lille pift af grafik! og især da emnet omhandle flotte hjemmesider så gør det vel ikke noget at den er godt pyntet med grafik!

men jeg syntes at du skal prøve at lege lidt med farvene da de er lidt ensformed. og igen arbejde lidt med dine knapper, sådan at de passer bedre ind i resten af designet!

dit top banner er egentlig pænt nok men jeg syntes ikke at det passer så godt til emnet med flotte hjemmesider, man kunne evt. lave sådan at man kunne se noget computer haløj og måske lidt  html kode i baggrunden.

det var lidt hård kritik men det var alså lige min mening.

<\\izemate
Avatar billede dennism Nybegynder
07. januar 2003 - 13:38 #10
Jeg synes at farverne er lidt kedeligt, triste... Men eller er det en ok side!..
Avatar billede nstenberg Nybegynder
08. januar 2003 - 15:28 #11
Når jeg komme ind på siden tænker jeg: "hvad pokker handler den om". Jeg vil anbefale dig at lave en eller anden form for tagline. Læs evt. http://www.useit.com/alertbox/20010722.html

Farverne kan jeg egentlig godt lide. Dejligt afslappende for øjnene.
Lige mht. til overskriften/logoet, kunne du da ikke tilføje "|"-stegen.

| Nikolaj
Avatar billede nstenberg Nybegynder
08. januar 2003 - 15:28 #12
Det var et svar ;-)
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
09. januar 2003 - 11:18 #13
Nu har jeg lavet nogle ændringer i designet - farver, knapper etc.
Fjernet "no-cache" metatagget mv.

Er der nogen der vil kommentere det nu?

http://kjeldsen.1go.dk/cooldb/
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. januar 2003 - 11:19 #14
MEGET bedre, det er en helt andet side.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. januar 2003 - 11:21 #15
Lige en bemærkning! Det ser lidt skægt ud ved html/flash knapperne, med den effekt du har lagt på. som bliver til et grå skygge, hvilket efter min mening ser lidt underligt ud
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
09. januar 2003 - 11:40 #16
jakobclausen >>
hvad mener du med underligt?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. januar 2003 - 12:11 #17
criterius.dk: Ja godt spørgsmål. Men jeg synes ikke at den grå "Markering" passer så godt ind, så synes jeg hellere at du bare skal holde dig til den gradient effekt du har lavet. Men det er op til dig!
Avatar billede ladyhawke Novice
10. januar 2003 - 13:24 #18
Som jakobclausen>> meget bedre :o) bestemt værd at bygge på...
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2003 - 13:24 #19
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
13. januar 2003 - 14:04 #20
kolmorgen >>
Ved godt det med fejlene - Har bare ikke haft tid til at rette det til endnu...