Avatar billede nz Nybegynder
06. januar 2003 - 20:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

XP crashed

Hej

Min XP er crashed - totalt.

Der kommer en underlig blå skærm, hvor der står alle mulige ting på.

- jeg kan ikke starte XP - heller ikke i fejlsikret tilstand
- jeg kan ikke geninstallere - unknown hardfail... skriver den
- Automatisk genoprettelse skal bruge nogle disketter, som jeg ikke har - kan jeg oprette dem på en anden PC ?

HJÆLP - jeg har ingen backup :´(
Avatar billede ahv Nybegynder
06. januar 2003 - 20:51 #1
Har du prøvet at formatere først?
Avatar billede dennism Nybegynder
06. januar 2003 - 20:52 #2
Det ser sort ud, iogmed at du ik engang kan svarte op i fejlsikret tilstand!...
Avatar billede nz Nybegynder
06. januar 2003 - 20:54 #3
"unmountable boot volume" - det er hvad den skriver

jeg synes ikke det lyder så godt...
Avatar billede benjams69 Nybegynder
06. januar 2003 - 20:57 #4
Du er ikke den eneste der har haft det problem.... Har du kørt en chkdsk på den?!
Altså hvor du booter fra din XP cdrom....
En af mine venner havde samme problem, og det lykkedes faktisk at få XP ind på den igen... Men først måtte vi installere Linux for derefter at formatere til NTFS filsystem - og ind med XP igen...
Avatar billede nz Nybegynder
06. januar 2003 - 21:16 #5
jeg prøver den lige som slave i en anden pc...
Avatar billede yaris Praktikant
06. januar 2003 - 22:51 #6
Har du prøvet at reparere din instalation fra cd'en
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
07. januar 2003 - 09:52 #7
kan du heller ikke boote fra xp cd'en og lave en formaterer derfra og så lave ny partition?
Avatar billede wilhardt Nybegynder
08. januar 2003 - 22:25 #8
Jeg har været ude for noget af det samme. Her viste det sig at det var rammene XP ikke var glad for. Jeg kunne sagtens installere Win98 og W2K men XP (no way). Det er muligt at opgradere et tidligere styresystem til XP med de "gamle" ram, men hvis man laver en clean installation af XP, så sker der sager ... XP sætter store krav til rammene. Hvis man har flere blokke i, så skal disse være af ens fabrikat og hastighed og de skal helst være fra 2002. Prøv evt. at tage en blok ud (husk at XP minimum skal have 64 MB)
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
09. januar 2003 - 01:25 #9
ja eller skift lidt rundt på dem, i soklerne.
Avatar billede nz Nybegynder
19. januar 2003 - 14:24 #10
Tak for de gode råd allesammen - lad os dele pointete - kom med et svar

Harddisken er desværre feset af - 40 GB - hulk - og uden garanti.

Nå, og så har jeg pillet en gammel 32 MB ramklods ud - og så en anden hdd -så nu kører det fint.

Er der forretsen nogen steder hvor man kan opdatere win XP (udover Microsoft) :-)
Avatar billede nz Nybegynder
08. februar 2003 - 15:43 #11
nå, jamen så tak da