Avatar billede wise Seniormester
06. januar 2003 - 19:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formular fylder mere end den er sat til - R6(?)

Hej I kloge mennesker

Jeg har nu et par gange oplevet at mine fomularer bliver vist på en anden måde end de er sat til.
Jeg har fx en formular der består af en tabel med 4*4 felter.
Jeg har sat tabellen helt ned til at fylde 60% af skærmen og alligevel bliver den vist så den lige nøjagtigt ikke kan ses af en gang, og faktisk er det den yderste cm til venstre man ikke kan se.
Nu har jeg lige lavet en anden formular i en anden base, hvor tabellerne slet ikke fylder til kanten - og den laver præcis samme nummer, man kan ikke se den yderste venstre centimeter.
Er der nogle der har oplevet dette før?

Jeg har en R6 designer, en R5.11 server og problemet er der både ved en R5 og R6 klient....
Avatar billede mmmtm Nybegynder
06. januar 2003 - 20:39 #1
Hvor/dan har du defineret de 60% ?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
07. januar 2003 - 08:13 #2
Gå i design og marker hele tabellen (dvs fra lineine før til linien efter. Tjek
så at venstre margen er sat rigtig.
Åbn propertyboksen for tabellen og tjek på 1. fane hvad du har sat Table, Width til (fixed, fit window eller fit margins - sikkert fit window). Hvis du ændrer her, kan du med det samme se forskellen uanset hvad du har sat Table margins til på 5. fane.

Prøv dig lidt frem for den ønskede kombination.
Avatar billede wise Seniormester
09. januar 2003 - 18:10 #3
Hmmm, det så ud til at være noget så underligt, som at hvis man sætte venstemargínen til 0cm, så er den tilvenstre for det som bliver vist.
Jeg satte margin op til 2cm og nu er det helt ude til venstre i vinduet. Men det var cdelight's bud omkring properties der hjalp mig på vej

Takker