Avatar billede b.a.s. Nybegynder
06. januar 2003 - 16:10 Der er 13 kommentarer

Åbning af Concorde database

Lige nu sidder jeg med et alvorligt problem.
Jeg har installeret et nyt styresystem på en computer uden at ændre i andre filer.
Har desuden også taget backup på en anden computer.

Nu er der var det problem at en af de mange databaser ikke kan åbnet igen.
Den bliver ved med at sige at der er blevet ændret i filstørrelsen selvom det ikke er tilfældet.

Nogen ide til hvordan jeg får rettet dette?
06. januar 2003 - 16:13 #1
Fjern eventuelle skrivebeskyttelser fra filerne i din Concorde-mappe.
Avatar billede dma Nybegynder
06. januar 2003 - 16:14 #2
Noget kunne tyde på at filen er blevet beskadiget og at det er operativsystemet der melder fejlen.

Hvilken version er det (c5, xal, C4 osv)?
Hvilket op.system skiftede du fra og til?
Avatar billede xxx222 Nybegynder
06. januar 2003 - 16:14 #3
jeps.. skrivebeskyttelse lyder som det oplagte problem
held og lykke
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
06. januar 2003 - 16:16 #4
Det er concorde C4, og jeg prøver lige med skrivebeskyttelse.
For underligt nok virker det ikke på begge computere.
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
06. januar 2003 - 16:18 #5
Skrivebeskyttelse er ikke fejlen. :-(
Avatar billede dma Nybegynder
06. januar 2003 - 16:20 #6
Hvilken fil er det den ikke vil åbne og præcis hvilken fejlmeddelelse får du?
06. januar 2003 - 16:27 #7
Hvad mener du med, at det ikke virker på begge computere?

Virker det på den ene?
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
06. januar 2003 - 16:34 #8
"Databasekapaciteten er overskredet i programmet
Data fylder 1825544 og der er kapacitet til 1048576

Kontakt Deres forhandler med henblik på at få nye koder.
Programmet vil herefter gå ind i koder og revisor,
hvor de nye koder kan indlægges."
Avatar billede dma Nybegynder
06. januar 2003 - 16:38 #9
Det er ikke en fejl, men blot at den databasekapcitet du har købt adgang til i programmet er overskredet. NOGEN gange kunne programmet tillade en overskridelse, men når man så flytter filerne træder - den ganske tilsigtede - lås til i programmet.

Eneste mulighed for at komme videre er: at købe mere databaseplads hos en forhandler eller få en forhandler som har et program med mere plads til at tømme databaserne for overflødige data (gamle posteringer osv).

Desværre - der er ingen nem løsning!
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2003 - 08:16 #10
Check lige at koderne i filen sysoplys.mda ikke er blevet slettet. Du kan se det i kodebilledet. Det sket tit ved flytninger m.v. Det lyder som om det er problemet, da den siger der kun er kapacitet til 1048576 (1MB), som svarer til demo versionen.
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
07. januar 2003 - 09:13 #11
Ok, jeg prøver at tjekke sysoplys.mda i sømmene.
Men det virker da meget underligt, da filerne ikke er blevet flyttet.
Eneste ændring er installation af et nyere styresystem (win95->win98).
De mange andre databaser kan nemt åbnes, endda når de bliver flyttet over på min win XP maskine, bortset fra en enkelt...
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2003 - 09:27 #12
Ja men det er jo nok den ene som er større end 1048576.
Avatar billede dma Nybegynder
28. juni 2003 - 15:05 #13
Lukketid!!