Avatar billede cyberraga Nybegynder
05. januar 2003 - 23:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Win98 TWAIN driver til CanoScan N650U

Hej,

jeg fik den geniale idé at jeg ville geninstallere hele computeren, men er nu løbet ind i et problem: Jeg kan ikke finde nogen TWAIN driver på de to CD-ROMer jeg har fået udleveret (CanoScan N650U/656U/1220U - CanoScan Setup CD-ROM A + B). Jeg er 99,9% sikker på, at det er alt jeg har fået udleveret dengang jeg købte scanneren.
Jeg har prøvet at downloade diverse fra samtlige Internet sider jeg kan finde og fra Windows Update, men alle drivere skriver jeg skal insætte disketten "CanoScan N650U/N656U", som jeg altså IKKE har. Og derefter kommer der blå skærm og hele lortet går ned :´-(
Kan man slet ikke gøre noget ved det?
Jeg bruger Windows 98...

Knus og kram,
CyberRaga XXX
Avatar billede cyberraga Nybegynder
05. januar 2003 - 23:31 #1
Jeg prøvede selvfølgelig at bruge de CD-ROMer jeg havde, da den skrev jeg skulle insætte den der disk, men det virkede altså heller ikke :´-(
Avatar billede peilman Nybegynder
05. januar 2003 - 23:34 #2
Står der ikke hvilken fil den mangler?
Avatar billede halifax Nybegynder
06. januar 2003 - 00:06 #3
"...fra samtlige internetsider"  ....
Har du også været her?
http://www.twain.org/download.htm
Avatar billede cyberraga Nybegynder
06. januar 2003 - 01:49 #4
peilman: Nu prøvede jeg at hente den fil den mangler (N065U.cat), men den crasher stadigvæk (blå skærm) :´-(
Avatar billede cyberraga Nybegynder
06. januar 2003 - 01:50 #5
halifax: Samtlige internet sider der har en TWAIN-driver til CanoScan N650U, på den side du nævner, aner jeg simpelthen ikke HVAD jeg skal downloade...?
Avatar billede cyberraga Nybegynder
06. januar 2003 - 02:27 #6
Jeg fjernede driveren, gentilføjede hardwaren og fandt den manglende fil her:
H:\SCANGEAR\ENGLISH\N065USG