Avatar billede fommy Nybegynder
05. januar 2003 - 17:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ustabil maskine

Jeg har en Celeron 800 MHz med 2x256 RAM der kører Win2k,
men på det seneste er den blevet ustabil.
Den hænger under genstart og lukning. Det tager ca. 2 min at lukke den.
Andet problem er også at IE fryser en gang i mellem og det samme gør OE når jeg starter det op.
Nogen der har konstruktive forslag til hvad det kan skyldes ?

Total hardware:
ASUS P3B-F
Celeron 800 MHz
256 Spectek RAM
256 VM RAM
80 GB Maxtor disk
Intel Pro100+ netkort
Hercules 3D Prophet 4500 Tv-Out grafik
SoundBlaster 128 PCI lyd
LiteOn 48x12x48 brænder
Grøn+blå koldkatode med transformator
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. januar 2003 - 18:00 #1
tøm temp internet files...
defragmenter dit HD...
Avatar billede fommy Nybegynder
05. januar 2003 - 18:58 #2
Installationen er 2 dage gammel og jeg har prøvet at installere det et par gange med samme resultat hver gang.
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
05. januar 2003 - 19:01 #3
Har haft det samme problem efter at jeg lavede en Windows Update, men da jeg fik nogle flere updates på kørte det igen! :-)
Avatar billede fommy Nybegynder
05. januar 2003 - 19:06 #4
Problemet er bare at der er nogen af opdateringerne den fejler ved hver gang, så den kommer aldrig videre.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. januar 2003 - 19:09 #5
har du hentet og installeret Service pack 3? Hentes under Start>Update

du kan også gå i Start>Kør og skrive sfc /scannow, det kunne tænkes at nogle systemfiler er blevet korrupte.
Avatar billede fommy Nybegynder
05. januar 2003 - 19:30 #6
SP3 er integreret i win2k cd'en så den er installeret.
Kan det have noget med koldkatode lyset ?
En kammerat af mine har snakket om at det muligvis kunne spille ind.
Avatar billede suffer Nybegynder
05. januar 2003 - 22:40 #7
det kan ikke spille ind da det slet ikke har noget med computeren og gøre, undtagen hvis din strømforsyning ikke kan levere nok strøm til katodekittet, se hvor meget strøm din forsyning kan levere, og prøv derefter og kør unden katodekittet en uges tid.
Avatar billede mtychsen Praktikant
07. januar 2003 - 10:44 #8
Læs min gennemgang på http://www.tychsen.frip.dk/stabil_computer.htm

Mere grundigt kan det vist ikke gøres...!