Avatar billede sandra24 Nybegynder
05. januar 2003 - 10:14 Der er 9 kommentarer

Langsomt i opstart

jeg vil gerne ha hjælp til hvordan jeg får gjort min pc hurtig igen, den er blevet langsom i opstart og om at lukke ned.. opstarten tager næsten 5 min og det samme om at den lukker ned.. hvad kan der være galt med den.. kan man stille på den et sted så den bliver hurtigere
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
05. januar 2003 - 10:19 #1
Sandsynligvis fordi der har været mange programmer installeret og måske afinstalleret igen, som har efterladt dll-filer, som så registreres ved opstart og releases igen ved nedlukning.

Den mest effektive mulighed er at reinstallere maskinen.

En anden og lidt nemmere er at finde et program til at rydde op i din registreringsdatabase - søg på google efter regclean
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. januar 2003 - 11:31 #2
det er som regel rigtigt at en maskine går langsommere efter et stykke tid. det kan være at det hjælper at rydde op i reggen, men det man kalder for Prefetch er også værd at kigge på.

Jeg ved ikke om programmet Bootvis kan bruges under Win2k, tjekker det lige.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. januar 2003 - 11:33 #3
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
05. januar 2003 - 14:56 #4
http://www.majorgeeks.com

Kig under registry eller under All in One Tools
Avatar billede sandra24 Nybegynder
08. januar 2003 - 07:47 #5
denne bootvis.exe kan ikke køres procedureindgangspunktet RtlFlushSecureMemoryCache kunne ikke findes i DDD- biblioteket ntdll-dll.  det skriver den når jeg trykker på den
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. januar 2003 - 10:07 #6
se dine logger igennem, både log for System og for programmer.

Se om der er advarsler.
Avatar billede sandra24 Nybegynder
08. januar 2003 - 12:18 #7
ja. men hvordan gør jeg det
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. januar 2003 - 12:42 #8
gå i Start>Kontrolpanel>Adminstration>Logbog
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. januar 2003 - 12:43 #9
koncentrer dig om det tidspunkt der er kritisk, alt så start af Windows.