Avatar billede shansen Nybegynder
04. januar 2003 - 21:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC med nyt 3D-kort fryser

Jeg har på min (Compaq Pressario 7000) skiftet mit skærmkort ud med et 3D-acceleratorkort (Creative Blaster 4 MX420 GeForce4). Det virker fint, hvis jeg spiller det nye Spiderman spil (Som kræver 3D-acceleratorkort) eller ser DVDfilm. Når jeg derimod går på internettet og jeg går ind på en lidt arbejdskrævende side, hvor jeg fx søger efter noget, eller jeg går i min netbank fryser PC'en – så må jeg tage strømmen til PCen og tænde den igen for at få den i gang igen. PCen fryser også nogen gange når jeg bruger mit mailsystem og også når jeg er på ikke krævende hjemmesider på internettet.

Er der nogen der har en løsning på dette problem, eller har samme problem. Mine børn føler et stort behov for at spille nye spil der kræver 3D-kort. Jeg har prøvet med en ny downloaded driver til 3D-kortet og jeg har lige downloaded version 6 af internet-xplorer

Når jeg sætter mit gamle grafikkort tilbage i PC-en fryser PC-en ikke.
Avatar billede ebe Praktikant
04. januar 2003 - 21:45 #1
Er du sikker det er grafik-kortet? Prøv engang at køre ad-aware.
Avatar billede ebe Praktikant
04. januar 2003 - 21:46 #2
og slet alt offline indhold fra internet explorter. og se hvad der kører af plug ins.
Avatar billede ebe Praktikant
04. januar 2003 - 21:48 #3
ups-jeg læste ikke den sidste linie du skrev
Avatar billede slasher Nybegynder
05. januar 2003 - 04:48 #4
Dit nye grafik kort, bruger mange recourser og eftersom dit gamle grafik kort ikke giver dig de samme problemer, ligger fejlen sansynligvis der. Du bliver nød til at prøve dig frem, for eksempel med en større CPU, men prøv i det små. Jeg havde en gammel maskine der ikke kunne trække et grafik kort, og skiftede strømforsyningen, og havde ikke siden problemer!

M
Avatar billede shansen Nybegynder
12. januar 2003 - 19:32 #5
Jeg har løst problemet - men hvor godt, det er løst må fremtiden vise. Ved at gå ind i kontrolpanel-skærm-indstillinger-avanceret-ydeevne kan man indstille hardwareacceleration i 4 niveauer fra ingen til fuld. Min acceleration stod på fuld men ved at sætte den en eller to ned, er skærmen ind til nu holdt op med at fryse hvor den tidligere frøs (der er gået 1 dag siden jeg fandt ud af det) og jeg kan også spille spejderman.

Tak til ebe og slasher.