Avatar billede brandy Nybegynder
24. oktober 2000 - 14:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ændre skrifttype og evt. farve i en edit box!

Ved i hvordan man kan, via actionscript, eller andet, skifte skrifttype og evt. farve på tekst i en editbox??? Det skal helst være sådan at man kan trykke på en knap så skrifttypen skifter! Der er \"massere\" af point til den der først besvarer spørgsmålet! Gerne hurtigt svar! - på forhånd tak!
Avatar billede friiser Nybegynder
24. oktober 2000 - 14:58 #1

Prøv at kigge på følgende sider for hjælp til dig spørgsmål....

http://www,flashplanet.com

http://www.flashkit.com

HELD OG LYKKE

~friiser~
Avatar billede friiser Nybegynder
24. oktober 2000 - 15:07 #2

wops.. der skulle stå... http://www.flashplanet.com
Avatar billede brandy Nybegynder
24. oktober 2000 - 15:13 #3
Tak for linksene, men jeg har været begge steder og kan ikke rigtigt finde noget. Men jeg prøver igen og lykkes det mig at finde noget, så får du dine point!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. oktober 2000 - 13:34 #4
editbox???

Er det et textfield og er det text der skal kunne ændres eller indtastes eller er det en statisk tekst...

/Nikolaj
Avatar billede brandy Nybegynder
27. oktober 2000 - 18:15 #5
Hej! Det er et textfield! hvor der kommer noget tekst i! og denne tekst skal man så kunne ændre skrifttype på og evt. farve! -> ved at trykke på evt. en knap!!!!
Det er meget vigtigt at få løst problemet derfor de høje point!!!

Brandy
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. oktober 2000 - 18:50 #6
Jeg er bange for du ikke kan...

du kan ændre farve på et movieclip, men textfield...?? tror det altså ikke... og da slet ikke skrifttype...

Sorry..

Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. oktober 2000 - 18:59 #7
Ihvertilfald ikke hvis det er tekst, der skal indtastes.

Hvis det derimod er den samme tekst kan du jo lave 2 movieclip med hver sin skrifttype og farve og så bytte dem rundt når det behøves...

/Nikolaj
Avatar billede brandy Nybegynder
28. oktober 2000 - 10:54 #8
Hej! det er noget skidt! det kan nok lade sig gøre med Flash 5, men nu er det Flash 4 som jeg nu engang er bedst til! ;-( Men får jeg ingen svar så smider jeg flere point i!

Brandy
Avatar billede ziges Nybegynder
03. november 2000 - 02:18 #9
hej brandy, har en fla, hvor man skifter farve på bagrunden, en kørende movie, sikker på det er en tell target ting ! ellers tjek den her side ud, hvor han slider farverne, med en scrollbar, både text og bagrund! det kan lade sig gøre!http://www.x-pressive.com/intro.html
jeg ville ha mailet fle`en men ingen email ? :-(
Avatar billede mgade Nybegynder
03. november 2000 - 10:01 #10
Hvad med at kaste den ind på flashkit.com fx?? Jeg er også interesseret i den fla i hvert fald! micgade@hotmail.com ;-)
Avatar billede brandy Nybegynder
03. november 2000 - 10:12 #11
Hej Ziges... Du må meget gerne sende den fla fil til : brandy@mail1.stofanet.dk - når jeg har filen får du 200 gode point!

;-)

Brandy
Avatar billede ziges Nybegynder
04. november 2000 - 13:49 #12
hej den er sendt!
håber i kan bruge den :-)
Ziges
Avatar billede brandy Nybegynder
04. november 2000 - 13:53 #13
Hej ziges. Du er vist nok nødt til at skrive et \"svar\" igen, for jeg kan ikke give dig de velfortjente point, når du har skrevet det som en \"kommentar\"

Tak for fla filen!

[BaR] Brandy
Avatar billede ziges Nybegynder
04. november 2000 - 15:41 #14
Okaj, dette er mit svar :-) *LOL*
Selv tak !
Ziges
Avatar billede www.faktaomvold.org Nybegynder
20. december 2000 - 14:04 #15
Hvis du laver en normal tekstbox, og der efter laver det om til et bottunsymbol. Så skal du bare editte symbolet, og derfra skulle det være til at finde ud af det! Godt nok er det ikke actionscript, men det kan vil være lige meget!