Avatar billede jgc Nybegynder
24. oktober 2000 - 13:48 Der er 3 kommentarer

Database lægger IIS4 ned

Hjælp! Jeg har netop udskiftet en replikeret database (Access 2000) p.g.a. fejl i den gamle. Alle tabeller, index, relationer etc. er bibeholdt. Når jeg sætter min webside til at bruge den nye tabel [1] sker følgende:
Søgninger i databasen fungerer fint - men opdateringer og oprettelser får hele IIS-serveren til at gå ned.
Siden står blot med timeglas mens webserveren æder mere og mere hukommelse indtil alt er brugt. Selv om jeg lukker browseren med det samme, fortsætter IIS med at spise hukommelsen!

Forbindelsen til databasen foregår via ODBC/systemDSN - jeg har blot udskiftet navnet på basen bag det anvendte DSN. Databasefilen er placeret i samme bibliotek som den gamle (der stadig virker) - og med samme adgangsrettigheder (=fuld for alle + de to webkonti).

Hvad pokker er der galt? - og kan man i øvrigt sikre IIS mod at en enkelt applikation crasher det hele? (jeg ved godt at man kan sætte et site til at køre i seperat memoryspace, men det får nogle af webstedets funktioner (e-mail-udsendelse) til at fejle.

Tekniske oplysninger:
Database: MS Access2000 replikeret, filstørrelse ca. 20M, gns antal poster i hovedtabeller: 5-10.000
Programmel: MS Access2000 DK SR1 DK
OS: WinNT 4.0 Server
Webserver: IIS v. 4

Avatar billede jgc Nybegynder
24. oktober 2000 - 13:49 #1
Øh - noten [1] skulle være slettet - der henvises bare til næste afsnit (vedr. forbindelsestype).
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:02 #2
Er den gamle database også Access2000?
Avatar billede jgc Nybegynder
31. oktober 2000 - 15:27 #3
Ja.