Avatar billede hcma Novice
03. januar 2003 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

WinXP's indbyggede brænder

Jeg har installeret Nero 5.5.9.17 Bundled og jeg kan ikke konvertere mp3 om til wave (cd-kvalitet).
Uanset hvad jeg har gjort, er der intet der hjælper, og jeg har læst manualen o.s.v.
Jeg har mistanke om at det er WinXP's indbyggede brænderprogram der konflikter, så jeg tror jeg bliver nødt til at de-aktivere XP's brænder.  Men!!!!
Hvad, hvorhenne og hvordan gør jeg??  Og - hvis jeg nu om et par dage fortryder, hvordan får jeg den så aktiveret igen??
(det var jo næsten 2 spørgsmål, så derfor 100 points)

m v h
HC / Catbody
Avatar billede kasperh Nybegynder
03. januar 2003 - 15:02 #1
JEg kan ikke se hvorfor du skal konvertere til WAV, du burde bare kunne brænde mp3'erne direkte ned som audio.
Avatar billede rxe Nybegynder
03. januar 2003 - 15:03 #2
Bruger du den Wizard, der er med som standard?
Sætter du den også til Audio CD? I Windows har jeg version 5.5.8.2 inde, og den virker fint.
Avatar billede kasperh Nybegynder
03. januar 2003 - 15:04 #3
CD lyd ligger ikke som wav, det ligger i sit eget cda format.
Det var i gamle dage man blev nød til at konvertere til wav for derefter at brænde det på cd'en. Grunden til dette var at computere var for langsomt til både at udpakke mp3'en og koncentrere sig om at brænde.
Både computere og brændere er blevet bedre siden.
Avatar billede chalde Seniormester
03. januar 2003 - 15:10 #4
Du deaktivere det ved at vælge egenskaber for drevet, og der er så et faneblad med cdbrænding mener jeg. men det burde ikke gøre nogen forskel.. "Holder" med de andre.. brænder selv med nero 5.5.9.0, og dette køre fint med cd-brænding aktiveret.. også med mp3->audiocd
Avatar billede hcma Novice
03. januar 2003 - 15:53 #5
Ja, men min Nero 5.5.9.17 vil IKKE konvertere fra mp3 til audiocd. Jeg har andre brænderprogrammer, som jeg har købt, hvor det hele bare kører, men det irriterer mig grusomt at jeg ikke kan få det til at virke i Nero, så derfor spørgsmålet.
Avatar billede cp1 Nybegynder
04. januar 2003 - 22:15 #6
Avatar billede hcma Novice
04. januar 2003 - 23:06 #7
Att. cp1
Nu kan jeg i det midste få deaktiveret XP's indbyggede brænder, så smid lige et svar.
Takker
m v h
Catbody/HC
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. januar 2003 - 09:03 #8
;-)