Avatar billede hede99 Nybegynder
03. januar 2003 - 12:49 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Outlook - Kontaktpersoner - Aktiviteter

Hej
Jeg har oprettet alle mine kunde som kontaktpersoner. Når jeg bruger funktionen aktiviteter kan jeg se alle opgaver, mails og møder jeg har haft med kunden.
Men jeg vil også gerne kunne se alle dokumenter (word, excel) som jeg har skrevet til kunden... hvordan gør jeg det...
Avatar billede tlaursen Nybegynder
03. januar 2003 - 12:55 #1
Så skal du bruge journal, den kan holde styr på resten.
Avatar billede hede99 Nybegynder
03. januar 2003 - 13:31 #2
Kan den automatisk holde styr på dokumenter o.s.v eller skal jeg gøre noget når jeg har lavet et nyt dokument.
Avatar billede hede99 Nybegynder
03. januar 2003 - 13:32 #3
Kan man have alle ens kunder i en liste og når man så klikker på dem, så kan man se ens aktiviteter med dem..
Avatar billede nilfri Nybegynder
03. januar 2003 - 13:37 #4
Automatisk registrere dokumenter i journalen
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.

Klik på Journalindstillinger under fanen Indstillinger.

Marker i boksen Registrer også disse filer afkrydsningsfelterne ud for de programmer, hvis filer automatisk skal registreres i journalen.
Avatar billede nilfri Nybegynder
03. januar 2003 - 13:41 #5
Kan du ikke uddybe dit tillægsspø (kunde/liste)?
Avatar billede hede99 Nybegynder
03. januar 2003 - 13:47 #6
Sådan at jeg har en liste over mine kunder
kunde1
kunde2
o.s.v
Når jeg så klikke på kunde1 så skal alle mine aktiviteter på den kunne komme frem.
Avatar billede nilfri Nybegynder
03. januar 2003 - 13:55 #7
Jeg forstår det sådan, at du har en masse kontaktpersoner - heraf er kun nogle af dem kunder.

Sørg for at etellerandet felt, fx. kategori, har en unik indhold; det kunne jo være "Kunde"

I så fald kan du benytte den visning, der allerede findes i Kontaktpersoner/Vis/AktuelVisning/Efter kategori

Bemærk, at hvis du ikke har anvendt feltet tidligere (det er blank på alle poster) får du ikke vist noget.
Avatar billede nilfri Nybegynder
03. januar 2003 - 14:02 #8
Glem sidste afsnit (Bemærk), det var en - nå never mind ;-)
Avatar billede hede99 Nybegynder
03. januar 2003 - 14:03 #9
når jeg nu har lavet et nyt dokument og en ny e-mail.. men det kommer ikke noget frem inde under journal. skal jeg lave en ny journaloptegnelses
Avatar billede mckring Nybegynder
03. januar 2003 - 15:23 #10
Du kunne måske også have gavn af dette program

http://www.oppsol.com/
Avatar billede hede99 Nybegynder
03. januar 2003 - 21:32 #11
Jeg ønsker jo selv at lave det eller finde noget der er gratis...
Avatar billede nilfri Nybegynder
03. januar 2003 - 21:33 #12
Stille spørgsmål, stille tillægsspørgsmål, afvise svar uden forklaring?
Avatar billede hede99 Nybegynder
03. januar 2003 - 21:41 #13
du må undskylde, du skulle have haft de point,, men jeg kom til at trykke forkert..
Avatar billede nilfri Nybegynder
03. januar 2003 - 21:47 #14
OK, så forstår jeg bedre ;-)

Virker det nu - både spø 1 og 2?
Avatar billede hede99 Nybegynder
03. januar 2003 - 22:02 #15
nej.
Jeg kan ikke få den automatisk at vise, e-mail, møder, opgaver, word osv i journal.. som jeg gerne vil... Kender du en som kan udvikle til Outlook
Avatar billede nilfri Nybegynder
03. januar 2003 - 22:13 #16
Hmm.

Jeg kigger, men det bliver ikke lige nu.

Kan du se mails etc, hvis du går ind på kontaktpersoner/Fanebladet Aktiviteter?

Hvad med dit spø 2 (kunde) - kører det?
Avatar billede hede99 Nybegynder
03. januar 2003 - 22:21 #17
Her er hele sagen, det som jeg gerne vil.
Er at jeg et sted vil kunne have alle min kontaktpersoner listet sådan:
Kontakt1
kontakt2
o.s.v
når man så klikker på kontakt2 skal man et sted kunne se alt hvad der er sket med kunden, dokumenter, mail, opgaver, møder o.s.v
Avatar billede nilfri Nybegynder
03. januar 2003 - 22:31 #18
Det er også lige sådan det kan virke i Outlook - når...

Opsætning, handling og visning; det er der hunnerne er beg(r)avede.

Nå, later!
Avatar billede mckring Nybegynder
03. januar 2003 - 22:51 #19
Hvis du skal til at lave kravsspecifikation, så vil jeg videregive min erfaring.

Når man begynder at lave den slags registreringer, så opstår der hen ad vejen et ønske om en yderligere opdeling i projekter, som igen opdeles i delprojekter, som igen opdeles i ...

På hvert enkelt niveau skal e-mails, møder mv. kunne tilknyttes.

Det hele kan blive uoverskueligt (det er det desværre i det system jeg arbejder med til dagligt), så det er vigtigt at der er en god søgefunktion.
Avatar billede nilfri Nybegynder
03. januar 2003 - 22:58 #20
>>>mckring: Hvor meget kender du Opportunity Manager?

Er din link et fromt ønske eller?

Umiddelbart ser det fornuftigt ud - på "papiret"...
Avatar billede hede99 Nybegynder
03. januar 2003 - 23:01 #21
Det med projekter har du selvfølgelig ret i. Jeg ville bare gerne vide hvilke muligheder Outlook giver mulighed for..
Avatar billede nilfri Nybegynder
03. januar 2003 - 23:07 #22
God idé, for der er vist mere i Outlook end de fleste anvender.

Det er udmærket til at få en slags CRM-tankegang indarbejdet i virksomheden, før man begynder det egentlige CRM-projekt.
Avatar billede hede99 Nybegynder
03. januar 2003 - 23:08 #23
Derfor ville jeg også gerne kunne holde styr på hvilke kunder har fået hvilke tilbud..
Avatar billede mckring Nybegynder
04. januar 2003 - 16:17 #24
Jeg har blot læst om Opportunity Manager, og har været inde på deres hjemmeside.