Avatar billede sizx Nybegynder
03. januar 2003 - 00:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ECS K7SEM

Jeg er rendt ind i et problem med et ECS K7SEM bundkort, jeg har selv et, men det her er anderledes, jeg kan ikke ændre multiplier fra BIOS, og i bundkorts-manualen står der intet om multiplier-switches. Jeg har tegnet L1-broer på processoren så der burde ikke være nogle problemer der. Er der nogle som kender til dette bundkort eller som ved hvor man kan finde en tabel over multiplier-switches på det gældende bundkort?
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 01:11 #1
Avatar billede ebe Praktikant
03. januar 2003 - 01:12 #2
det var måske et svar  :)
Avatar billede sizx Nybegynder
03. januar 2003 - 14:06 #3
Desværre ebe, den manual viser ingenting om de switches jeg leder efter, jeg har sågar flashet hans bios til den nyeste version som er 1.1e og jeg kan stadigvæk ikke ændre multiplier. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette. Mvh Sizx
Avatar billede mufoxe Nybegynder
03. januar 2003 - 16:04 #4
Jeg mener ikke, at ECS bundkort har nogen form for OC muligheder. I hvert fald har jeg aldrig set det på nogen af de maskiner, som jeg har samlet, som har baseret sig på ECS bundkort (har lavet en del efterhånden).
Jeg ved, at man kan "hardcode" CPU'ens multiplier ved at tegne de rette broer op. Prøv at søge lidt på det på Google.
Avatar billede sizx Nybegynder
03. januar 2003 - 16:32 #5
hm..... ok prøver det..... btw, man kan _altid_ oc'e ved at ændre fsb i bios på ECS motherboards
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
03. januar 2003 - 17:07 #6
Det bundkort understøtter KUN ændring af FSB - multiplier kan ikke ændres på ECS' bundkort og skal, som sagt, hardcodes... Og det vil jeg ikke anbefale :o)
Avatar billede sizx Nybegynder
03. januar 2003 - 21:53 #7
nå ok.....