Avatar billede snowpark Nybegynder
02. januar 2003 - 20:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvilke kabler skal jeg bruge til mit netværk?

skal have sat et nætværk hjemme hos mig, men hvilke kabler skal jeg bruge imellem tingene! krydsen eller ikke?

kabelmodem----->router/swiches----->mine computer
            ?                    ?
Avatar billede jespernaur Nybegynder
02. januar 2003 - 20:43 #1
Et krydset kabel skal man praktisk set kun bruge, hvis man vil forbinde 2 computere direkte med et enkelt kabel, så jeg vile sige: Ligeud hele vejen igennem.
Avatar billede wicked Juniormester
02. januar 2003 - 20:52 #2
Jeps, et krydset er kun til hvis du forbinder Computer----->Computer :)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 20:54 #3
hvor mange computere har du ? hvilken forbindelse har du
Avatar billede snowpark Nybegynder
02. januar 2003 - 20:58 #4
3 computer / tdc 256k/bits
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 20:59 #5
Skriv din mail: så sender jeg en tegning.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 21:15 #6
Du skal ikke bruge X-Kabler. Du skal bruge en Router med indbygget Switch

Et kabel fra Modem til Uplink i Router.
Kabler fra hver computer til en port i den indbyggede switch
Avatar billede no_stress Nybegynder
02. januar 2003 - 21:47 #7
I mange nye swiches er det ligemeget om kablet er krydset eller ikke.
men et krydset kabel er ofte dyrere
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
03. januar 2003 - 00:09 #8
der skal i nogle tilfælde bruges krydset kabel mellem kabelmodem og switch. Taler af erfaring. Men du har muligvis en uplink port på din switch og isåfald så kan du nøjes med alm. patchkabler begge steder.

Til jer andre: et krydset kabel skal bruges når 2 stk. udstyr af samme slags skal sættes sammen. Det kunne også være switch+switch, router+router og som i selv siger pc+pc.
Avatar billede burnx Nybegynder
09. januar 2003 - 23:08 #9
Info!

Krysede kabler kan også bruges på en router/switch ... det er bare ikke alle!

F.eks. min Surecom router kunne tage begge kabler...
Avatar billede flindtstone Nybegynder
17. januar 2003 - 10:27 #10
Du skal kun bruge lige igennem selv om det på næsten alle nye switcher er ligemeget.

Et krydset bliver kun brugt direkte fra Pc til PC, hvor ugangen på stikket
bliver vendt til indgangen på den anden pc.