Avatar billede torow Nybegynder
02. januar 2003 - 17:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mit Netkort fucker ??

Nogen som kan hjælpe mig med hvorfor mit netkort virker fint ved mit tdc adsl, men så når jeg holder lan med nogen venner eller noget, så skal den bare have et nyt i?? Det virker ikke over lan men fint over internet, det er ved fejlen er! På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 17:38 #1
Du skriver intet om din netværksopsætning.
Er dit kort indstillet til automatisk at modtage IP fra din ISP ??
Konfigurer du selv din IP, når du kører over LAN ???
02. januar 2003 - 17:44 #2
hvad mener du med det ik virker over Lan.?? kan andre ik finde dig/eller kan du ik finde de andre.

Køre du med Win XP,hvis du gøre det skal du installere netbios så virker det.

Under egenskaber for Lan-forbindelse trykker du INSTALLER og PROTOKOL og NETBIOS.

måske netguide så alle computere er i samme arbejdes gruppe..

Jeg køre selv Lan til hverdag med 3 computere og har ik rigtig problemmer med det..

Håber det virker...eller må du skrive igen.
02. januar 2003 - 17:44 #3
og husk alt give en ip til alle computere og de skal være forskellige....
Avatar billede maniacdog Nybegynder
03. januar 2003 - 12:35 #4
Det kan også været et af TDC's ATM netkort. De har samme type stik som et alm. netkabel (RJ45) men vil ikke virke sammen med enten en computer/hub eller switch.

Bare til info, jeg ved så ikke om TDC har tilbage kaldt alle deres ATM kort eller noget.