Avatar billede jangb Nybegynder
02. januar 2003 - 14:57 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Søges: PCI/ISA ethernet hub (100Mbit)

Jeg leder med lys og lygte efter en type ethernet-hub som fandtes på markedet for få år siden, men som nu åbenbart er meget svære at finde.

Er der nogen af jer der ved hvor jeg kan få et PCI- (eller ISA-) kort med fx. 4x100Mbit? Det behøver ikke være 3Com, bare der findes fornuftige drivere!

Jeg orker bare ikke fler' små æsker med hver sin transformator, når det lige så godt kan pakkes ind i min eksisterende maskine...

Venter spændt på jeres svar!
Avatar billede venturer Nybegynder
02. januar 2003 - 15:02 #1
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. januar 2003 - 17:34 #3
du skal kikke under netzwerkkarten / tryk weiter /

så er der 2 modeller :
LevelOne 4 Port Ethernet Hub-Karte
ENC-0400T

LevelOne 5 Port NWay
Switch-Karte PCI
FNC-0500TX    5 Port SohoCon NWay Switch-Karte PCI
Avatar billede jangb Nybegynder
02. januar 2003 - 20:37 #4
Venturer, det til 1400 er nok overkill, men det andet er lige i øjet! Ser man det, jeg troede ellers at jeg havde ledt edbpriser igennem på kryds og tværs...

Claus, du får 15 point for at finde et identisk kort under et andet navn i et andet land ... :)

Når jeg ser på (et billede af) kortet er der 6 led's, 4 porte og så noget der ligner en lille omskifter -- kan nogen sige om det er korrekt (og hvad den er til)?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. januar 2003 - 20:41 #5
Claus, du får 15 point for at finde et identisk kort under et andet navn i et andet land ... :)

det er 2 helt forskellige producenter og kortene kan købes hos smg i ålborg der får vi det fra
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. januar 2003 - 20:42 #6
den lille omskifter er til og lave 1 port om til en uplink port dvs man kan koble en større switch på senere
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. januar 2003 - 20:46 #7
669+m koster det 5 port pci kort hos smg
Avatar billede jangb Nybegynder
02. januar 2003 - 21:12 #8
Takker for mere info! :) Det andet kort koster 400,- i DK.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. januar 2003 - 22:50 #9
det er en hub den til 400 de andre modeller er switche som er noget helt andet