Avatar billede xezbeth Nybegynder
02. januar 2003 - 08:49 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af webside

Hej jeg har lige fundet en side på nettet som er en fuldstændg kopi af min egen......
Hvad kan man gøre ved sådan noget og personer der gør sådanne ting???

Jeg har selvfølgelig skrevet en mail til ham, men det betyder jo ikke at den mail  vil få ham til at ændre på det.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
02. januar 2003 - 08:53 #1
Hvis ikke mailen hjælper, skal du have en advokat til hjælp.
Du kan indledningsvis spørge familieadvokaten - http://www.familieadvokaten.dk/
Det er gratis at få svar på et spørgsmål, men de kører ikke en sag for dig - så brug det til at få en professionel vurdering af, om der er noget at komme efter.

Ren nysgerrighed - vil du linke til de to sider (din og kopien)
Avatar billede cougar Nybegynder
02. januar 2003 - 08:54 #2
Jeg havde samme problem og skrev til manden, har acceptede dog kun delvist og fjernes de billederne, som jeg havde lavet.
Jeg ved ikke hvad man ellers kan gøre, er dog også interesseret i at høre hvad man kan gøre.
Avatar billede cdc Novice
02. januar 2003 - 08:55 #3
Du kan evnt. opgså rådspørge dig inde på www.startfirma.dk også

/cdc
Avatar billede cdc Novice
02. januar 2003 - 08:57 #4
hvis det er 100% kopi skal den slettes fra nettet, men hvis det kun er rammerne og farverne, så er det ikke så meget at gøre, da der næsten aldrig er noget nyt i den måde for design.
Alt man kan kode sig til er svært at få copyright på, men all grafik, som man kan bevise at man selv har lavet, skal fjærnes, dog vil baggrunde osv være svært at dokumentere
Avatar billede xezbeth Nybegynder
02. januar 2003 - 08:59 #5
www.berk.dk  min side
http://www.wassim.rapanden.dk/wassimprivat/ den anden,
synes i ikke det er lidt for meget det her???
Avatar billede xezbeth Nybegynder
02. januar 2003 - 09:00 #6
går man ind på cv linket på hans side og højre klikker står der
<!-- saved from url=(0025)http://www.berk.dk/cv.htm -->
Avatar billede cougar Nybegynder
02. januar 2003 - 09:04 #7
Der er da vist ingen tvivl og at han har kopieret lidt for meget :)
Avatar billede cougar Nybegynder
02. januar 2003 - 09:06 #8
Han har heller ikke kunne finde ud af at ændre linkene under referencer.
Avatar billede nuki Nybegynder
02. januar 2003 - 09:07 #9
hehe han burde lave et punkt der hed:

Kopiering: Ekspert

Men bare send en lille mail til ham og lave nogle sceenies som bevis.
Avatar billede xezbeth Nybegynder
02. januar 2003 - 09:08 #10
ja det har du da ret i, han er vist ikke for smart
Avatar billede xezbeth Nybegynder
02. januar 2003 - 09:09 #11
sceenies???, hvad er det lige det er??
Avatar billede nuki Nybegynder
02. januar 2003 - 09:10 #12
hehe det skulle have været Screenies som er slang med Screen Shot
Avatar billede cdc Novice
02. januar 2003 - 09:10 #13
lav prints screen af alle siderne, samt af kilde koden specielt den under cv og referencer.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 09:10 #14
Lidt for meget??? Manden skriver at han er Ekspert i Photoshop og så kopiere han et design?? LATTERLIGT!!!
Avatar billede cougar Nybegynder
02. januar 2003 - 09:11 #15
sceenies er skærmbilleder.
Avatar billede cougar Nybegynder
02. januar 2003 - 09:11 #16
Har har nok også glemt at rette Ekspert til, ligesom linkene.
Avatar billede xezbeth Nybegynder
02. januar 2003 - 09:13 #17
:o)  det har han nok, ok jeg går igang med at lave screenies
Avatar billede stone Forsker
02. januar 2003 - 12:33 #18
hvis han ikke vil slette siden, kan du evt. kontakte hans udbyder som så sørger for det videre forløb.
Avatar billede peterhansen6 Nybegynder
02. januar 2003 - 12:41 #19
du går til en familieadvokat og siger til han eller hende om hvad det er sket
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. januar 2003 - 12:48 #20
Det er ham her http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=Convinius
Jeg ved at denne er også hans, så du kan jo ringe og give ham en skidebalde :)
http://www.desert.dk/start/kontakt.php
Avatar billede xezbeth Nybegynder
02. januar 2003 - 15:05 #21
jeg skrev en mail til ham om hvad jeg synes osv, nu har har fjernet det.

" Dovenskab længe leve…..  den er hermed taget ned. "
.......... fra den mail jeg har fået af ham

pelkjaer, hvis han bliver ved skal jeg nok benytte mig af det:o), men jeg tror nu han har fattet at ingen kan lide at få det de laver kopieret, uanset hvor simpelt det er
Avatar billede cougar Nybegynder
02. januar 2003 - 16:22 #22
Så fik den historie jo også en happy ending, det var godt ;)
Avatar billede cdc Novice
02. januar 2003 - 16:25 #23
jeg har selv været samme mølle igennem, bare på et andet spm. det er trælst, men man må stå ved sit og knokle på, ellers kommer man ingen vejne
Avatar billede xezbeth Nybegynder
06. januar 2003 - 08:32 #24
http://www.wassim.rapanden.dk/cv/referencer.php
så har naren sku gjort det igen, bare under en anden mappe.....hvad tænker manden da på
Avatar billede convinius Nybegynder
06. januar 2003 - 11:16 #25
Tag lige en lille slapper fox.
Jeg skulle bruge den i 6 dage og det er det.....undskyld hvis du er blevet trådt over tærene. Men skulle bruge den til et ærinde og derefter slettes....min webside skal nok ikke ligne den...og slet ikke når jeg er ekspert i photoshop ;-)

Jeg har brugt 1 time på at ændre små ting...på den.....så det er ikke fordi jeg vil bruge den til noget som helst.

Nærmere så var det et vædde mål.(nytårs væddemål) Der ligger rent faktisk en til af det samme design på nettet af min ven....men den skal han skam heller ikke bruge.

stone-> ehh udbyder...det er mig selv.
pelkjær-> desert er solgt.
Avatar billede xezbeth Nybegynder
06. januar 2003 - 11:28 #26
hvad skulle den bruges til ????
og hvad gik væddemålet ud på
og hvor er din vens side???

og ja jeg er sku blevet trådt over tæerne og finder mig ikke i sådan noget, det tager under en halv time at lave noget der minder om det her selv!
anyways
lad mig godtage din undskyldning og håber ikke du har ændret mappen igen...
hvis jeg finder ud af det igen kommer der ingen mail til dig, men et brev fra en advokat
Avatar billede convinius Nybegynder
06. januar 2003 - 11:40 #27
væddemålet er nok en laaang historie....vi tosser fik arrangeret i nytårsaften. Jeg tror slet ikke du vil vide hvornår den er blevet lavet. I hvert fald på et sindsygt tidspunkt og på rekordtid. :-)

Min vens hjemmeside ligger under et eller andet mærkelig adresse ....som han har hostet gratis. men jeg kan fortælle at jeg tabte. Og skal give en middag....

½ time!! jeg tror dårlig nok man kan nå at finde på en ide på en halvtime. :-)
medmindre den er dårlig...

hehe, nej jeg har ikke ændret den.....grunden til jeg gjord det.....var af den simple grund...at vi ikke var færdige med væddemålet....men vi fik det afgjort i går. - jeg kunne selvføligelig godt have brugt kode på så den ikke var offentlig.
Avatar billede xezbeth Nybegynder
06. januar 2003 - 12:07 #28
det tager en halv time hvis man er kreativ nok og den er åbenbart ikke så dårlig, siden i har valgt min fremfor andres!

jeps det kunne du nemlig:o)
Avatar billede convinius Nybegynder
06. januar 2003 - 12:38 #29
Det var faktisk ikke mig der fandt den....det eneste krav var at den var lavet i html og at den indholdte et cv. Det blev tilfældigvis din....(jeg ved ikke hvordan min ven fandt den) - men lad mig lige se den...har ikke rigtig set den....

hmm... jo.. den er pæn nok. Men man kunne nu godt lave menuen lidt mere til at se...når man kommer ind på siden...tror man nærmest at man er blind... :-)

men alt i alt...er den flot. og iøvrigt gode farver......faktisk ligner det dem jeg brugte på en anden side. Men jeg bruger som regel altid svage og stærke farver....så der er kontrast.

Men det er smag og behag.
Avatar billede xezbeth Nybegynder
06. januar 2003 - 12:59 #30
tak.....jeps det er en smags sag

man kan finde min side ved at søge på cv på de fleste søgemaskiner...
men nu er denne sag afsluttet ....håber jeg :-/

fortsat god dag