Avatar billede clausk Nybegynder
01. januar 2003 - 17:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Login til brugergruppe kontra domæne på Win2k

Jeg har ændret min loginopsætning fra domæne til arbejdsgruppe, og nu kan jeg ikke logge på maskinen. Jeg kan altså ikke komme til at lave det om igen - faktisk kan jeg ikke bruge maskinen til noget som helst lige nu.
Findes der en måde at ændre netværksopsætningen, uden at kunne logge på?

Mvh.
Claus
Avatar billede bartz Praktikant
01. januar 2003 - 18:09 #1
Når du logger på computeren så skriv Administrator i bruger og kode; (ingenting) altså ingen kode så burde det virke

//Bartz
Avatar billede clausk Nybegynder
01. januar 2003 - 18:19 #2
Tak for budet - det har jeg prøvet, men det virker ikke. Heller ikke som Guest/Gæst.
Avatar billede cne Nybegynder
02. januar 2003 - 08:54 #3
Hvis du ikke har oprettet en lokal konto på pc'en inden du tog den ud af domænet, og ikke har Administrator password'et, så er der ikke meget at gøre. Dog, kan dette problem løses med værktøjet ERD Commander, som kan købes fra http://www.wininternals.com/. Dette tool, kan ændre password'et på alle konti, som er på pc'en i forvejen, i dette tilfælde f.eks. Administrator konto'en, og så kan du logge på igen, uden at re-installere maskinen.
Avatar billede clausk Nybegynder
02. januar 2003 - 12:07 #4
Tak for svaret. Lidt uddybende information i håbet om, at det kan gøre en forskel:
Idet jeg skiftede fra domæne til arbejdsgruppe, oprettede og markerede jeg arbejdsgruppen MSHOME. Jeg kender administratorpasswordet til det tidligere domæne. Problemet er, at login-dialogen kun spørger om brugernavn og password - ikke domæne eller arbejdsgruppe. Og her kan jeg hverken logge på som administrator eller "mig selv".
Avatar billede venturer Nybegynder
02. januar 2003 - 14:59 #5
Idet du har meldt maskinen ud af domæne, har du gjort den 100% uafhængig af de konti der findes i domænet. Du kan derfor kun vælge at logge på lokalt på maskinen (derfor bedre den kun om bruger/password når du vil logge på).

ALLE maskiner har en indbygget lokal administrator. Det er denne du skal logge ind som. Denne administrator har ikke noget med din tidligere domæne admin at gøre og kan derfor sagtens have et andet password. Hvis ikke du kan komme i tanke om dette password, ville jeg satse på den løsning cne foreslår.
Avatar billede clausk Nybegynder
02. januar 2003 - 20:41 #6
Tak for hjælpen. Nu vil jeg ominstallere hele maskinen "med god samvittighed", idet der ikke var andet at gøre.