Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 15:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvor lang tid kan min PC stå tændt?

Jeg har en bærbar med Pentium 700mhz, og Win XP...

Hvor lang tid kan den evt stå tændt uden den brænder sammen eller tager skade af, og hvordan kan man lade den stå tændt - jeg ville evt bruge den som server???

Se andre spørgsmål jeg har stillet i denne anledning:

http://www.eksperten.dk/spm/299616    - Strøm

http://www.eksperten.dk/spm/299594    - Server
Avatar billede wave Nybegynder
01. januar 2003 - 15:33 #1
i teororien kan den stå tændt altid..

Hvis du skal bruge den som CS server, køb dig en gl.pentium maskine til 5-800 kr. installer linux med CS.. det er da bedre end at benytte en bærbar...
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 15:33 #2
hmm
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 15:47 #3
joooo, men hvad koster den ca i strøm om året - nu ældre en pc er - des mere bruger den ik?
Avatar billede wave Nybegynder
01. januar 2003 - 15:53 #4
mig bekendt bruger en eks. pII 350 mhz mindre end en P4 2,0 GHZ.. lad os sige rundt regnet 1000 kr om året ...
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 15:56 #5
ok, men hvor kan jeg købe sådan en, de mindste cpu jeg kunne finde var 900mhz!
Avatar billede wave Nybegynder
01. januar 2003 - 15:57 #6
eks..  dba.dk
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2003 - 16:15 #7
layer => tag ned til dit lokale el-selskab, og lån en Watt måler, og sæt den til at måle din bærbare..

Jeg havde min bærbare Inspiron 8100 tændt i 2dage, incl en 25W pære og en forstærker, jeg arbejde på den bærbare mellem kl 09 => 23 og mellem kl 18:30 => var den 25w pære også tændt.. forstærkeren var tændt mellem 09-23 og ellers stod på standby

Ifl det Watt meter jeg som jeg har, så brugte den for ca 550kr om året, *lå mellem 15W og 70w, afhænigt af forbrug*

Du skal låne det Watt meter i ca en uge, da det er forskelligt hvor længe og hvor meget du bruger.. nu har mit watt meter sidde på i ca 1månede, og nu syens jeg den giver et bedre billede af hvro meget jeg bruger for om året, da jeg bruger PC'en mere nogle dagen end andre..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2003 - 16:18 #8
glemte info om den bærbare..

Dell Inspiron 8100
1Ghz PIII *733Mhz når den er på batteri*
256Mb PC133 Ram
Geforce2 Go
Widnows 2000 SP3 UK, og jeg har kun slået skærmen til at slukke efter 10min.. ellers ingen strøm besparenede ting slået til..
Avatar billede fido82 Nybegynder
01. januar 2003 - 17:24 #9
sælg den til mig, så har jeg en 400 mhz du kan få til server ;)
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 17:50 #10
sælge.... jeg har lige købt den!

Vuílle min bærbare ikke brænde sammen efter 5 dage (Tror den skal have en dags pause)
Køleren til en bærbar er jo ikke så stor og kraftig - men tilgengæld er cpuen udviklet til ikke at lave så meget varme!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2003 - 18:01 #11
layer => den vil ikke brænde sammen, den vil med storsandsynlig selv lukke den før der sker noget.. hvis den så skulle brænde sammen, så er det nok mere pga den er defekt..

jeg har haft min bærbare kørende i 2-3 dage, uden problemer.. så det er ikke noget du skal bekymre dig om, andet end at Windows XP evt bliver langsomere efter hånden som dagende går.. men det er ikke pga den er ved at brænde sammen.. men det er mere styresystem der opbruger sine resouser.. og derfor bliver langsommere.. men Windows XP burde ikke have de store problemer, med at være tændt i længre tid...
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 18:12 #12
tror jeg skal have flere rram, har kun 96mb... LOL XP kræver som min 128!
Avatar billede patrick_mn Nybegynder
01. januar 2003 - 18:27 #13
Den brænder ik sammen, og hvis du lader skærmen være "klappet op" er der 110% chance for at den ikke gør.. Den kan kun brænde sammen hvis du fjerner køleren på den måde
Avatar billede layer Nybegynder
01. januar 2003 - 18:48 #14
K