Avatar billede kolzie Nybegynder
01. januar 2003 - 12:33 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Spil via router?

Hej.

Jeg vil gerne spille mod min kammerat i Doom 2.
Jeg har forbindelse til internettet via router - og ADSL 256 NetXpress.

1) Hvad skal jeg vælge i menu'en her?

IPX: Compatible Network
Modem
Serial-Link

2)
Hvis jeg nu vælger IPX, så står der et sted Network Socket, den står på 0 - og ved siden står der at default er på 0. Hvis det er det jeg skal ind i, hvad skal der så stå der?

3)
Hvis jeg nu vælger Modem, kan jeg vælge mellem 4 com-porte, hvilken skal jeg vælge der? COM 1, 2, 3 og 4... Og hvilken IP, skal jeg skrive - hvor kan jeg se det henne... Skal det være netværks-ip'en? For den kan jeg aldrig huske 100% hvad er.

Jeg er rimelig grøn i sådan noget! Så :/
Avatar billede peterhansen6 Nybegynder
01. januar 2003 - 12:44 #1
ja du skal køre med et modem for at du selv kører med modem
Avatar billede fumes Nybegynder
01. januar 2003 - 12:48 #2
Doom kan ikke spilles over internettet medmindre:

1. Der findes et patch som gør spil over TCP/IP muligt
2. Du kan finde noget software som indkapsler IPX pakker i IP pakker

Dit alternativ vil være at du sætter et modem til din maskine, din kammerat gør det samme og den ene ringer op til den anden - ved godt at det sandsynligvis ikke hjælper dig da i så skal betale for at spille sammen - men det er den tørre kedelige virkelighed....
Avatar billede kolzie Nybegynder
01. januar 2003 - 12:56 #3
Så tror jeg bare vi dropper det. Men ellers tak for hjælpen. Jeg deler lige over med point, fordi du ikke kunne hjælpe mig 100%.