Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 18:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HJÆLPPP til USB port problem !!!!

Efter en flytning til Spanien og ny ADSL forbindelse virker mine USB porte ikke.

Jeg har forsøgt at fjerne mine usb porte fuldstændigt fra enhedshåndteringen. Når jeg så genstarter computeren får jeg fejlen : "Der opstod fejl under installeringen. Adgang nægtet".

Enhedshåndteringen siger : "Driverne til denne enhed er ikke installeret. (Kode 28). Klik på Geninstaller driver for at installere driverne igen."

Når jeg forsøger at geninstallere med min CD "drivers & Utility 04 /2002 Windows XP", så får jeg fejlen : ""Hardwaren kan ikke installeres. Der opstod et problem under installationen af denne hardware VIA Rev 5 eller nyere USB universel værtscontroller. Der opstod fejl under installering af enheden. Dataene er ikke gyldige."

Under "enhedshåndtering" og "billedbehandlingsenhed" har jeg en "DSC-06 Still Camera" driver, som jeg ikke kan fjerne ("kan ikke fjernes. enheden kræves muligvis til at starte systemet") Kan det have noget med det at gøre ?

Jeg er helt fortabt !

Kan nogle mon hjælpe mig ?

Mvh. Martin
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
31. december 2002 - 18:40 #1
Prøv at gennemse dine USB rod og så videre i enhedshåndteringen, tjek om de er deaktiverede eller ikke installerede.
Jeg har lige haft opdateringer der lukkede  min USB 2 fra i enhedshåndteringen
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 18:59 #2
gennemse USB rod ? Jeg er novice og skal derfor have skåret ud i pap.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
31. december 2002 - 19:13 #3
Ok
gå til enhedshåndteringen
Denne computer-->højre klik og gå til egenskaber-->Hardware-->Enhedshåndtering.
Det vindue her har måske gule tegn det er her der er noget galt.
I bunden er der USB her højre klikker du på hver enkelt, og ser om du evt. kan opdatere eller den måske slet ikke er sat igang.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
31. december 2002 - 19:33 #4
er prøvet - dur ikke. Læs evt. problembeskrivelsen igen. Jeg har snart prøvet alt og overvejer nu en BIOS opdatering. Kan bare ikke huske hvilken SCALEO 600 model det er.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
31. december 2002 - 19:43 #5
Evt. en formatering før BIOS opdatering.
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
03. januar 2003 - 12:09 #6
Er der nogen, som har et bedre forslag uden at skulle formattere/BIOS opdatere ?
Avatar billede slasher Nybegynder
05. januar 2003 - 05:22 #7
Er det en klon eller mærkevare PC?

M
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
06. januar 2003 - 12:24 #8
Det er en Fujitsu-Siemens SCALEO 600
Avatar billede slasher Nybegynder
08. januar 2003 - 13:20 #9
Find USB driverne til din model på siemens hjemmeside, og installer dem via enhedshåndtering.

M
Avatar billede martinwenzell Nybegynder
02. april 2003 - 17:20 #10
jeg må reinstallere skidtet og se om det virker