Avatar billede ssan Nybegynder
31. december 2002 - 13:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg vist pc'ens skærmbillede på mit TV

Jeg kører Nvida 42.01 og det kører fint på mit ASUS V7100 pro grafikkort og det har kørt før med en ASUS driver men ved en fejl installerede jeg den nye Nvidia driver men nu kan jeg ikke finde ud af at klone skærmbilledet til tv'et!

Er der nogen som ved, hvordan man gør i Nvidia eller hvordan man måske kan afinstallere driveren fra Nvidia. Den fjerner ikke alt når der afinstalleres fra kontrolpanelet og så finder xp den stadig som Nvidia driveren.
Avatar billede gks Nybegynder
02. januar 2003 - 12:50 #1
Hej ssan!

Først vil jeg gerne sige at du burde få den 42.01 version ud af din computer - det er en dårlig version, der har stået noget om det i News. Hvis du går ind på www.nvidia.com kan du også se at 41.09 er den nyeste version på download siden (de har taget 42.01 tilbage).

Når du har installeret den, så gør du følgende:

Engenskaber for skærm > Instillinger > Avanceret > Så klikker du på dit kort oppe til højre i fanebladene > Så kan du klikke en menu ud til venstre hvis den ikke selv kommer ud (ellers klik på den lille grønne knap til venstre) > klik på nView i den lille nye menu - der kan du klone dit output til TV'et.

For at afinstallere din nuværende driver:

Egenskaber for skærm > Instillinger > Avanceret > Klik på fanebladet Kort > Egenskaber for dit kort > klik på fanebladet driver > her kan du enten fjerne den sidste opdatering af din driver eller fjerne driveren HELT (du siger at du har haft problemer med at afinstallere, så måske skal du bruge Fjern, men brug først Afinstaller). Derefter kan du installere "den nye" driver - 41.09 - den du har er IKKE go, så væk med den :-)

Håber det hjælper, ellers skriv :-)

/Gedion Sand
Avatar billede gks Nybegynder
02. januar 2003 - 12:52 #2
Jeg har nemlig også selv haft 42.01 - men den røg ud igen, fordi den er dårlig... der er nemlig ligepræcis en fejl i fanebladet for grafikkortet, så laver den en dll fejl når man klikker på den... så hent 41.09 :-)
Avatar billede ssan Nybegynder
02. januar 2003 - 13:39 #3
Tak for svaret. Jeg har imidlertid fået afinstalleret nvidia driveren ved at gå i safe mode og så fået installeret min gamle ASUS driver. Men ved du om Nvidia driveren 41.09 skulle være bedre end ASUS driveren.
Avatar billede gks Nybegynder
02. januar 2003 - 13:52 #4
Altså jeg har kun haft gode oplevelser med mit TV og nVidia driveren... jeg synz den er nem at styrer, via nView-kontrollen, hvor du også kan mange andre ting.
Avatar billede gks Nybegynder
02. januar 2003 - 14:08 #5
Så hvis du har tænkt dig at bruge dit TV meget til at se film m.m. fra PC'en, synz jeg at nView er god - nem at styrer, mange muligheder... med nVidia-driveren.
Avatar billede ssan Nybegynder
02. januar 2003 - 14:29 #6
ok tak for hjælpen. Godt nytår.
Avatar billede gks Nybegynder
02. januar 2003 - 14:41 #7
Ikke et accepteret svar ?
Avatar billede gks Nybegynder
02. januar 2003 - 14:41 #8
Var det da ikke godt nok, eller ?
Avatar billede ssan Nybegynder
02. januar 2003 - 14:43 #9
Jo det glemte jeg barel lige - sorry!
Avatar billede gks Nybegynder
02. januar 2003 - 14:45 #10
Tark :-) Godt nytår til dig også !