Avatar billede cmols Nybegynder
30. december 2002 - 23:24 Der er 6 kommentarer

Kompileringsfejl

Hej.

Jeg får følgende fejl når jeg bruger mit program på nogle computere:
"Der opstod en kompileringsfejl. Projektet eller biblioteket kan ikke findes".

Jeg bruger MS Access 97 og har lavet en fuld installation, men jeg mangler sikker et VB bibliotek eller lig og få installeret i Windows.

Det er bl.a. funktionerne Mid$ og Chr som kompileren brokker sig over.

Hvad skal jeg gøre for at få programmet til at køre på computeren? (Win 98)

På forhånd tak og godt nytår..
Avatar billede mugs Novice
30. december 2002 - 23:26 #1
Du mangler sikkert en reference til et bibliotek. Åbn et kodemodul > Funktioner > Referencer > og se efter om der er nogle biblioteker ud for hvilker der ståe mangler.
Avatar billede cmols Nybegynder
30. december 2002 - 23:41 #2
Ja, det har jeg gjort, men hvilken mangler jeg?
Avatar billede hekla Nybegynder
31. december 2002 - 00:25 #3
Prøv at tjekke hvilke referencer, der er aktiverede på en computer, hvor det virker, og se hvad der mangler en computer, der ikke virker.
Avatar billede mugs Novice
31. december 2002 - 08:15 #4
Hvis fejlen skyldes manglende referencer (Hvad jeg er næsten sikker på), skal det være angivet i Funktioner > Referencer som manglende. Har du været helt igennem samtlige referencer og checket?
Avatar billede cmols Nybegynder
31. december 2002 - 15:41 #5
Jeg har tilføjet en række referencer, men åbenbart ikke den rigtige. Jeg har problemer med funktionerne Mid$ og Chr som er fra bibliotek VBA og klassen Strings.

Mugs.. jeg har været igennem alle referencer, men jeg er ikke sikker på hvilken jeg mangler!?!

Andre muligheder?
01. januar 2003 - 20:35 #6
cmols-> Det, som Mugs mener er, at der ud for en eller flere af dine referencer f.eks. kan stå:
"MANGLER: Microsoft Word 9.0 Object Library"
eller
"MISSING: Microsoft DAO 3.5 Object Library"

Hvis nogle af dine referencer starter med MANGLER eller MISSING, så er det her, den er gal.

Prøv evt at trykke Ctrl+G og skriv derefter (afslut med <ENTER>):
?Access.chr("a")

Hvis dette ikke giver en fejl, så bør det være en reference-fejl. Hvis det derimod giver en fejl, så er det Access-installationen, som fejler.

/Thomas