Avatar billede Lasse Novice
23. oktober 2000 - 16:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nemt spg

Hvad betyder * og : i følgende:
use CGI qw(:standard *tabel)

????
Avatar billede Lasse Novice
23. oktober 2000 - 17:09 #1
hvad sker der for jer perl eksperter derude... der er ikke kommet et svar, og det er alligevel lang tid siden dette blev postet
Avatar billede Lasse Novice
23. oktober 2000 - 17:19 #2
Jeg har selv fundet noget, men ønsker en bekræftigelse herpå:

: betyder at den alle elementer i listen (i vores tilfælde) standard...

* perl gør hvad den skal gøre for at lave (i vores tilfælde) tabel om til en reference????
Avatar billede Lasse Novice
23. oktober 2000 - 17:20 #3
ups....

: betyder at den itererer over alle elementer u listen standard
Avatar billede fehaar Nybegynder
23. oktober 2000 - 21:30 #4
:standard er en label der definerer et antal forskellige underpakker der skal importeres fra CGI. Der er forskellige labels til forskellige pakker alt efter hvad man skal bruge fra CGI.pm, f.eks. :cgi, :form, :html2, :html3, :netscape, :shortcuts og :all.

* er en typeglob, og betyder at der importeres alle typer variable fra CGI der hedder tabel. Altså $tabel, %tabel og @tabel.