Avatar billede webtime Nybegynder
30. december 2002 - 15:15 Der er 12 kommentarer

HDD er forsvundet deaktiveret ved skift til anden PC

Jeg satte en af mine diske over i en anden PC og Disk Management viser følgende fejl når jeg vil "Activate" disken: Disk Group contains no valid Configuration copy.

Jeg har kikket på MS site, men den hjælp der umiddelbart er, nytter ikke til dette problem.

Hjælp!
Avatar billede halifax Nybegynder
30. december 2002 - 16:19 #1
Og du har selvfølgelig sikret at IDE kabel sidder korrekt og at disken er jumpet korrekt i forhold til den IDE kanal du har sluttet den til, master/slave?
Har du været i tur i BIOS og foretaget "Autodetect IDE Devices" - "Autodetect HDD" eller lign?
Finder BIOS overhovedet disken (og evt. andre tilsluttede drev) under opstart?
Avatar billede webtime Nybegynder
30. december 2002 - 16:26 #2
Ja, ja og ja. BIOS finder alle diske, inkl. den der fejler i Disk Management. Den er oprettet som Dynamic Disk og har derfor en lille Configuration File der ligger i et 1 MB område på disken der er oprettet af XP. Denne fil ligger som backup et eller andet sted, men det er ikke lige til at finde ud af hvor?
30. december 2002 - 16:31 #3
Hvis pc'ens egen HD kører på FAT og den nye HD kører på NTFS, går det ikke!
Det kan også være at den nye HD er komprimeret (af fx. win98).
Avatar billede webtime Nybegynder
30. december 2002 - 16:41 #4
Det er en disk jeg jævnligt flytter fra en anden PC til denne, den har virket i denne PC, men nu kommer den førnævnte fejlbesked altså op.

Nogle ideer?
Avatar billede halifax Nybegynder
30. december 2002 - 17:48 #5
Kan du få HD til at virke når du flytter den tilbage på oprindelig XP maskine?
Avatar billede g-lock Nybegynder
30. december 2002 - 19:50 #7
Dynamic Disk er til og lave en koster disk(fleger diske ses som en disk) gå i Disk Management og slet den Dynamiske Disk og lav en grundlegne disk efter det skal du lave en patision til den NTFS FAT eller noget og den disk skulle vrike igen
Avatar billede webtime Nybegynder
31. december 2002 - 09:04 #8
G-Lock: Harddisken er fyldt med data som jeg gerne skulle have ud, inden jeg ændrer noget. Det er jo ikke noget problem at få den til at virke, det er mine data jeg er bange for at miste. Det er nemlig min backup disk.

Halifax: Samme fejl kommer i den anden maskine.

Sekam: Ja, det er netop der jeg har været, der står lige præcis den fejl jeg får: "Internal Error - Disk Group has no valid configuration copies.". Men hvad gør jeg? Microsoft skriver: "For any of the other error messages, you must contact Microsoft Product Support Services (PSS) to locate the old database and correct the pointer in the backup LDM header. This allows the correct database to be relocated the next time the system is rebooted."

Det koster jo at ringe til Microsoft.....
Avatar billede sekam Nybegynder
31. december 2002 - 09:26 #9
Du kan evt. prøve programmet Findpart.
Det kan hentes på http://inet.uni2.dk/~svolaf/utilities.htm
Avatar billede webtime Nybegynder
31. december 2002 - 09:39 #10
Det er lige downloaded, så prøver jeg det når jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg kunne dog ikke lige finde noget om at det skulle kunne reetablere en LDM header? Men det kan jeg jo prøve... Jeg melder tilbage.
Avatar billede fragz Nybegynder
02. januar 2003 - 13:03 #11
hvilket styresystem kørte den tidligere pc og hvilket kører den nuværende pc...??
Avatar billede webtime Nybegynder
02. januar 2003 - 13:26 #12
Windows 2000 SP1 nu SP3 og Windows XP.