Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
29. december 2002 - 21:12 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Ekstra info om webhost.

Hej.

Hvor kan man finde ekstra informationer om en webhost som f.eks. webdomain.dk ??? sådan som man kan se om det er et prof firma eller bare et enkelt mands foretagende hjemme i hans daglig stue.

Med ekstra info mener jeg hvilken forbindelse serverne kører på hvor de befinder sig om de selv registrerer ved dk hostmaster osv.

/Thomas Nielsen
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2002 - 21:32 #1
Du vil evt finde programmet neotrace anvendeligt. Her kan du spore et domæne og finde ud af hvor serveren rent fysisk står. Har selv brugt programmet til noget af det samme:

http://download.com.com/3000-2172-7139158.html?tag=lst-0-1
Avatar billede tiskali Nybegynder
30. december 2002 - 09:03 #2
Er det ikke bare en amatør på ADSL?

Kig også på:

www.cliche.dk
www.starthotel.dk
www.b-one.dk
www.web10.dk
Avatar billede Aliriza Nybegynder
30. december 2002 - 11:33 #3
Der er flere ting man kan undersøge med.
Se først om de har sine egne DNS:
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=webdomain.dk&pageid=82&action=cmsview&lang=da

Ja det havde de.

Skriv dernæst dette i dit DOS vindue:
tracert webdomain.dk

Resultatet vil være noget i nærheden af dette:
6    55 ms    55 ms    41 ms  212.242.89.201
7    68 ms    55 ms    69 ms  WEBSERVER2 [212.242.89.206]

Jeg ved tilfældigvis, at denne IP adresse tilhører Cybercity.

Enten sidder de på en ADSL linje og kører hosting eller også har de lejet en eller flere servere hos Cybercity. På linket øverst oppe er der telefonnumre til webdomain.dk du kan ringe til, ellers ring Cybercity op og se om du kan hive nogle oplysninger ud af dem.