Avatar billede p_johansen Nybegynder
23. oktober 2000 - 13:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TCP/IP Printing

Hvodan udskriver man til direkte til en netværksprinter i et tcp/ip netværk?

Printer har tcp/ip adresse hvordan skriver jeg direkte til denne??

(Virker fint fra nt)¨¨

Preben
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. oktober 2000 - 13:58 #1
Er det via en NT-server?
Avatar billede p_johansen Nybegynder
23. oktober 2000 - 14:09 #2
Nej!
Det kan jeg godt få til at virke!

Det handler om udskrivning direkte til printeren!
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. oktober 2000 - 14:25 #3
Mig bekendt kan du kun skrive direkte ud til printer med tcp/ip-adresse med en Mac. Men det kan være, at der er andre, der har et bud?

På en NT-server skal du ind og oprette printeren, angive ip-adressen, raw etc.

Under Netware skal du oprette en printer-queue, printerboks og printer.

Men at skrive direkte til ip-adressen...? Det tror jeg ikke du kan......? :0)
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
23. oktober 2000 - 14:28 #4
Jeg mener at man indefra Windows, når man installere printeren, kan vælge mellem en lokal printer eller en netværksprinter. Hvis man vælger netværksprinteren, skal man angive adressen på printeren. Her plejer jeg at skriver ip adressen for printere, og det virker fint
Avatar billede ds-zim Nybegynder
23. oktober 2000 - 14:51 #5
Tjae, hvilken platform er det du snakker om ?
Avatar billede sokristi Nybegynder
23. oktober 2000 - 15:42 #6
Du skal installere Microsoft TCP/IP print service under network service
Avatar billede p_johansen Nybegynder
23. oktober 2000 - 15:51 #7
-> Rasmus_h - nope!
-> sokristi - yep, på en nt men ikke på WIN9x
->dx-zim - Win 9X
Avatar billede tof Nybegynder
23. oktober 2000 - 17:06 #8
Du skal have fat i et LPR-program, så kan din Win9x PC benytte TCP/IP printing ligesom NT. Prøv at tjekke nedenstående:

ACITS LPR Remote Printing
The software is available for download at
http://www.utexas.edu/academic/otl/forms/LPRSoft.html

Windows LPR Spooler
The software is available for download at
http://ich210.ich.kfa-juelich.de/wlprspl

Vh.
Torben F.

Avatar billede ds-zim Nybegynder
23. oktober 2000 - 17:31 #9
-> ToF
oho, TCP/IP-Printing er udeladt fra alle basale Win9x ?
Avatar billede tof Nybegynder
23. oktober 2000 - 18:26 #10
-> ds-zim
Netop derfor må du have et tredjepartsprogram.
Jeg bruger Acits LPR til print fra Win95 til en i-data printboks.

Vh.
Torben F.
Avatar billede ds-zim Nybegynder
23. oktober 2000 - 18:31 #11
Tak Mester :) Faldt på et tørt sted, men bedre sent end aldrig :)