Avatar billede husky Nybegynder
29. december 2002 - 13:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad bruger i til hjemmesider

Jeg er nybegynder i flash (kan kun lave små skod film med tændstikkemænd)
Jeg vil gerne lave flotte flash hjemmesider. Hvad skal jeg igang med at læse, hvad bruger i til at lave hjemmesider?
Bruger i ohså photoshop til flot grafik..

Kort sagt: Hvilke værktøjer skal jeg bruge?

Mvh,

husky
Avatar billede snaffel Nybegynder
29. december 2002 - 13:49 #1
gå ind på www.egenhjemmeside.dk og få ny inspiration
Avatar billede husky Nybegynder
29. december 2002 - 13:53 #2
Det er måske ikke lige det jeg søger.

Jeg vil bare have at vide hvad i bruger i selve flash (bruger selv 5) når i laver hjemmesider.
Bruger i også photoshop?
Avatar billede ffn Nybegynder
29. december 2002 - 13:54 #3
jeg bruger frontapage men jeg er heller ikke nogen kode haj. Koden bliver let rodet, men kan man ikke andet er det jo en start!
Avatar billede ffn Nybegynder
29. december 2002 - 13:55 #4
jeg bruger paintshop pro fra www.jasc.com
Avatar billede _k Nybegynder
29. december 2002 - 14:31 #5
Tror efterhånden at de flest profs, eller som jeg selv, wannabe profs, benytter Flash MX, Dreamweaver MX til asp/php/html kodning og PhotoShop 7.0 til grafik. Hvis bølgerne går højt, og det skal være noget gennemført 3D halløj, hopper vi over i 3D Studio Max eller Maya og laver vores figurer, hvorefter vi kyler det hen i Flash med Swift 3D - et program der kan konvertere 3D til vektorgrafik (som jo er det smarteste i Flash).

Et råd: start fra en ende af og bliv fortrolig med ét program, og hvad det kan af gangen - ellers kan det hurtigt blive meget uoverskueligt!

Et andet råd: Vær ikke bange for at lære lidt programmering (hvis du ikke kan i forvejen?). Alt bliver tusinde gange lettere (specielt i Flash) hvis du ikke hele tiden skal være hæmmet af dine egne begrænsninger og andres hjælp! (selvom folk herinde på Flash-eksperten som regel er RIGTIG flinke og hjælpsomme :o)
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
29. december 2002 - 15:01 #6
Hej med dig.

Jeg bruger selv følgende bøger til at hjælpe mig igennem flash programmet...

Advanceret flash:

http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-456-4

Flash 5:

http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-433-5

Disse to bøger bruger jeg meget fordi der er mange gode tips og tricks specielt vis man lige sidder fast.

til grafik bruger jeg photoshop 7.0 samt nogle bøger fra idgforlag.dk

/Thomas Nielsen
Avatar billede mat Nybegynder
29. december 2002 - 15:56 #7
Eftersom flash´s billede-behandlings evner er så godt som ikke-eksisterende er du nødt til at have et program til dette (hvis du da vil bruge jpegs på din side). Til de få hjemmesider jeg laver bruger jeg fotosjob (7´eren men kunne snildt bruge de tidligere versioner).
Tegninger laver jeg i flash MX (the only one, 5´eren er kedelig i forhold til).
I HTML laver jeg tabelstrukturen i dreamweaver mx (men kunne også snildt bruge tidligere versioner) resten i notepad eller textpad.

mvh mat
Avatar billede alexander_j Nybegynder
29. december 2002 - 23:14 #8
k --> Prisen for de nævnte programmer er (cirkapriser):
Flash MX ca. 5.000,- (upgrade ca. 2.000,-)
Dreamweaver MX ca. 4.000,-
Photoshop 7.0 ca. 6.000,-
3ds max ca. 30.000,-

Så der skal spyttes lidt penge i kassen!

/Alexander
Avatar billede _k Nybegynder
30. december 2002 - 12:37 #9
... eller også skal man melde sig ind på en uddannelsesinstitution som stiller dem alle gratis til rådighed ;o)

Desuden kan man købe "Macromedia Studio MX", som indeholder alle nødvendige værktøjer til webudvikling, til en fornuftig pris...