Avatar billede sotec Nybegynder
29. december 2002 - 10:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Efterlyser færdigt script

Hejsa.

Er der nogen der er stødt på et færdigt script af typen der udlister alle filerne i en mappe og stiller dem pænt op i en tabel.
Det jeg søger SKAL kunne "genkende" filtyper på den måde at det laver et lille ikon ud for filnavnet så man kan se om det er tale om en pdf en doc eller et billede osv. osv.

Hvis der er en admin/upload funktion med også er det kun et plus, men ikke et krav.

PS.  Jeg har testet næsten alle scripts af denne type på HotScripts, så lad være med at forslå mig at kigge der!
Avatar billede gid4u Nybegynder
29. december 2002 - 12:17 #1
Jeg synes du skal prøve at kigge på http://www.phpclasses.org/browse.html/class/17.html

Der findes script til stort set alt. I den nævnte kategori skulle der gerne være noget du kan bruge.
Avatar billede schaefner Juniormester
29. december 2002 - 12:25 #2
<?
$dir = "crap";
echo "Dir der listes nu: $dir";
echo "<hr>";
$handle = opendir($dir);
while (false !== ($file = readdir($handle))) {
    if ($file != "." && $file != "..") {
        if (is_dir($dir."/".$file)) {
            echo "<div style=\"float: left; width: 40px\"><code>[dir]</code></div><a href=\"$dir/$file/\">$file/</a><br>";
        } elseif (eregi(".gif$", $file)) {
            echo "<div style=\"float: left; width: 40px\"><code>[gif]</code></div><a href=\"$dir/$file\">$file</a>";
        } elseif (eregi(".jpg$", $file)) {
            echo "<div style=\"float: left; width: 40px\"><code>[jpg]</code></div><a href=\"$dir/$file\">$file</a>";
        } elseif (eregi(".zip$", $file)) {
            echo "<div style=\"float: left; width: 40px\"><code>[zip]</code></div><a href=\"$dir/$file\">$file</a>";
        } else {
            echo "<div style=\"float: left; width: 40px\"><code>[fil]</code></div><a href=\"$dir/$file\">$file</a><br>";
        }
closedir($handle);
?>
du kan udbygge den til at ta' andre fil typer også
Avatar billede schaefner Juniormester
29. december 2002 - 12:30 #3
ups, der mangler lige nogle <br> et par steder
Avatar billede schaefner Juniormester
29. december 2002 - 12:32 #4
Avatar billede schaefner Juniormester
29. december 2002 - 12:38 #5
så må du selv ændre det til billeder istedet for tekst
Avatar billede sotec Nybegynder
29. december 2002 - 22:08 #6
Schaefner:  Det ser sgu godt ud!  Men skal vi ikke lave listen i en tabel i stedet for CSS løsningen?  Har du lyst til også at lave en kolonne hvor størrelse listes i bytes?

PS. Hvis du laver en admin side også med upload mulighed samt  slet|vis ud for hver fil, så kaster jeg 200 points oveni!
Avatar billede schaefner Juniormester
29. december 2002 - 22:40 #7
jeg kigger på det :)
Avatar billede sotec Nybegynder
04. januar 2003 - 06:11 #8
Nå, sker der noget?
Avatar billede schaefner Juniormester
04. januar 2003 - 18:47 #9
min harddisk er gik død her i forgårs, så jeg sidder ved min bærbare lige i øjeblikket, men kan du ikke lige skrive præcis hvad det skal kunne? Skal man fx. også kunne oprette mapper?
Avatar billede sotec Nybegynder
05. januar 2003 - 02:14 #10
Admin side:

- Mulighed for upload af alle filtyper uden
  andre begrænsninger end dem PHP selv sætter.

- Mulighed for at vise og slette filerne [slet|vis]

- Evt. mulighed for at omdøbe filerne.

Klient siden:

Som dit første udkast, men med udlistning lavet i en tabel
i stedet for CSS.  Også en kolonne med filstørrelse i KB.
Klik på filnavn skal selvfølgelig hente/vise filen.
Avatar billede sotec Nybegynder
07. januar 2003 - 20:07 #11
?
Avatar billede schaefner Juniormester
07. januar 2003 - 20:11 #12
http://www.disneyzone.dk/upload/mappe/upload.zip
Har lavet et eksempel på hvor den identifiserer en gif-fil, så burde du selv kunne tilføje flere, ligesom du selv kan ændre det til billeder istedet for tekst.
Avatar billede schaefner Juniormester
08. januar 2003 - 13:18 #13
kan du bruge det?
Avatar billede sotec Nybegynder
11. januar 2003 - 23:13 #14
Tak, det virker fint.  Jeg opretter et point spørgsmål til dig på de sidste 200